//
کدخبر: ۳۳۹۳۷۳ //

رشد نسبی قیمت بیت کوین /بازدهی اتریوم مثبت شد

بیت کوین بالای 37000 دلار تثبیت شده و با رشد بیش از سه درصدی که امروز داشته، بازار ارزهای دیجیتال را سبز رنگ کرده است.


رشد نسبی قیمت بیت کوین /بازدهی اتریوم مثبت شد
به گزارش فرتاک نیوز،

در معاملات امروز بازار رمز ارزها، قیمت بیت کوین حدود 3.5 درصد مثبت است و در حدود قیمتی 37700 دلار معامله می شود. بازدهی هفتگی آن هم به بیش از 6 درصد رسیده است.

ارزش معاملات بیت کوین طی روز گذشته بیش از 19 میلیارد دلار بوده که نسبت به میانگین هفتگی و حتی ماهانه، عدد کمتری است. بیت کوین معمولا روزانه بیش از 20-25 میلیارد دلار معامله می شود و البته بیشترین ارزش معاملات آن طی یکی دو ماه اخیر در روزهایی بوده که قیمت بسیار افت کرده بود.

بیت کوین به آرامش رسید؟

پس از پشت سر گذاشتن چند هفته نزولی، اخیرا چند روزی است که قیمت بیت کوین به یک آرامشی رسیده و فعلا هیجان خاصی نه در سمت خرید و نه در سمت فروش، دیده نمی شود. از طرفی ترسی که در دل بازار ایجاد شده بود تا حدودی از بین رفته و عدد شاخص ترس و طمع از 12 به 24 رسیده است. این عدد گرچه هنوز چندان عدد خوبی نیست اما نشان می دهد معامله گران تا حدودی با خیال آسوده تری دست به خرید می زنند.

رشد 6 درصدی اتریوم 

اتریوم هم امروز وضعیت خوبی دارد و با رشد بیش از 6 درصدی، هم اکنون حوالی 2540 دلار معامله می شود. اتریوم با وجود رشد بیشتر نسبت به بیت کوین، هنوز در عملکرد هفتگی آمار ضعیف تری از بیت کوین دارد که دلیل آن هم شتاب بیشتر اتریوم در روند نزولی بوده است. اتریوم در مقیاس هفتگی فعلا بازدهی مثبت 4 درصدی را نمایش می دهد.

ارزش معاملات اتریوم طی شبانه روز گذشته بیش از 12 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم 304 میلیارد دلار است. ارزش بازار اتریوم که همین یکی دو هفته قبل به بیش از 50 درصد ارزش بازار بیت کوین رسیده بود، به دلیل افت های سنگین اخیر تا میزان 42 درصد ارزش بیت کوین سقوط کرده است.

 
 

وابستگی شدید آلت کوین ها به بیت کوین

روند معاملات ارزهای دیجیتال در یکی دو هفته گذشته طوری بوده که فعلا کسی حرفی از کاهش وابستگی آلت کوین ها به بیت کوین نمی زند. تا همین دو هفته قبل زیاد شنیده می شد که تحلیلگران حرف از کاهش وابستگی آلت کوین ها به بیت کوین می زدند اما در افت و رشد محدود اخیری که پشت سر گذاشته شده، دوباره ثابت شد تمام بازار ارزهای دیجیتال وابسته به مثبت و منفی های بیت کوین است. امروز هم دوباره این موضوع اثبات شد چراکه مثبت شدن بیت کوین، باعث رشد تمام 50 ارز برتر بازار شده است.

در میان تمام 50 ارز برتر بازار، به جز استیبل کوین ها که حسابشان جداست، هیچ آلت کوینی دیده نمی شود که منفی باشد. امروز بیشترین رشد را هم Flow داشته که 25 درصد مثبت است. پس از آن می توان به The Sandbox با رشد 13 درصدی و Avalanche با رشد 10 درصدی اشاره کرد.

کاهش ارزش معاملات به 68 میلیارد دلار

ارزش کل معاملات بازار کریپتو در 24 ساعت گذشته 68.70 میلیارد دلار بوده که نسبت به روزهای گذشته، عدد کوچکتری است. ارزش کل در دیفای در حال حاضر 10.68 میلیارد دلار است که 15.55 درصد از کل حجم بازار ارز دیجیتال در 24 ساعت است. ارزش معاملات استیبل کوین ها هم 57.98 میلیارد دلار بوده که 84.39 درصد از کل حجم 24 ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۹۳۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان