//
کدخبر: ۳۳۹۰۸۲ //

صعود بی‌ سر و صدای بیت کوین تا مرز ۳۸ هزار دلار

بیت کوین که اخیرا یک دوره نزولی نسبتا بلند مدت را پشت سر گذاشته، دوباره جان گرفته و امروز هم با رشد 4 درصدی به حدود قیمت 38000 دلار رسیده است.

صعود بی‌ سر و صدای بیت کوین تا مرز 38 هزار دلار
به گزارش فرتاک نیوز،

بیت کوین اخیرا حتی تا 33000 دلار هم افت کرده بود اما پس از این افت، دوباره گاوها وارد بازار شده اند و قیمت را بالا برده اند. ارز اول بازار هم اکنون در حدود 38000 دلار معامله می شود و نسبت به روز گذشته بیش از 4 درصد رشد کرده است. البته بازدهی هفتگی بیت کوین هنوزهم منفی است و افرادی که یک هفته قبل خرید کرده اند، همچنان در 9 درصد ضرر هستند. اما نباید فراموش کرد که همین چند روز قبل بازدهی هفتگی بیت کوین از منفی 20 درصد هم فراتر رفته بود و اکنون بخش بزرگی از آن افت جبران شده است.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از 27 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم دوباره به بالای 700 میلیارد دلار رسیده است. دامیننس بیت کوین هم که نسبت ارزش بیت کوین در مقایسه با سایر ارزها را نشان می دهد، طی این هفته رشد خوبی داشته و اکنون به بیش از 42 درصد رسیده است.

اتریوم به 2500 دلار رسید

اتریوم هم به دنبال رشد بیت کوین، راه صعود را در پیش گرفته و اکنون با رشد حدود 4.5 درصدی نسبت به روز گذشته، به قیمت 2500 دلار رسیده است. البته اتریوم طی افت اخیر ارزهای دیجیتال، افت بیشتری نسبت به بیت کوین داشته و فعلا نتوانسته آن قدر که افت کرده بود، رشد کند.

در روزهای منفی بازار، معمولا هرچقدر که بیت کوین افت می کرد، اتریوم یا دو برابر آن افت می کرد یا اینکه حداقل 2-3 درصد بیشتر از بیتکوین منفی بود. اما حالا و در مسیر صعودی، به همان اندازه که بیت کوین رشد می کند اتریوم هم بالا می رود و همین باعث شده اتریوم به قیمت 3000 دلار هم نرسد.

ارزش معاملات اتریوم طی شبانه روز گذشته بیش از 15 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز 300 میلیارد دلار است.

 
 

افت دسته جمعی آلت کوین ها در مقیاس هفتگی

با مثبت شدن بیت کوین، مجددا آلت کوین ها روی مدار صعودی قرار گرفته اند و امروز به جز سه چهار نماد که منفی هستند، در لیست 50 ارز برتر بازار نماد منفی دیگری دیده نمی شود. در مقابل، تعدادی از ارزها رشد خوبی داشته اند. Helium و NEAR Protocol با رشد 13 درصدی و Klaytn با رشد 11 درصدی از جمله مثبت ترین نمادهای این فهرست هستند.

اما نگاهی به عملکرد هفتگی 50 ارز برتر بازار نشان می دهد همچنان خیلی از سرمایه گذاران در ضرر هستند. در مقیاس هفتگی، هیچ کدام از 50 ارز برتر بازار بازدهی مثبت نداشته اند و همه آن ها همچنان افت را نشان می دهند. در این میان برخی از ارزها به دلیل افت بیشتری که داشته اند، بیشتر به چشم می آیند؛ از جمله Theta Network که هنوز 37 درصد در ضرر است، Filecoin و Harmony که 33 درصد افت را نشان می دهند و NEAR Protocol که 31 درصد کاهش قیمت در مقیاسه هفتگی داشته است.

رشد 4 درصدی ارزش بازار

هم اکنون ارزش بازار ارزهای دیجیتال با 4 درصد رشد، به 1.7 تریلیون دلار رسیده؛ اما ارزش معاملات نسبت به روزهای گذشته کاهش داشته و به 77 میلیارد دلار رسیده است.

کوین مارکت کپ به عنوان یکی از مراجع اصلی بازار ارزهای دیجیتال، تعداد ارزهای قابل معامله در بازار را 17144 عدد گزارش کرده که البته این عدد هر روز در حال افزایش است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۹۰۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان