//
کدخبر: ۳۳۷۰۰۴ //

تامین زمین برای ساخت ۴ میلیون مسکن تا پایان سال

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان سال زمین موردنیاز برای ساخت ۴ میلیون مسکن در قالب طرح جهش تولید مسکن آماده می‌شود.

تامین زمین برای ساخت ۴ میلیون مسکن تا پایان سال
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از صدا و سیما، رستم قاسمی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید افزود: هم اکنون برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی زمین آماده است و برخی پیمانکاران هم مشخص شده‌اند و عملیات اجرایی ساخت در حال آغاز است.

وی گفت: بانک‌ها موظف هستند ۲۰ درصد تسهیلات خود یعنی حدود ۳۶۰ تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان را به بخش مسکن اختصاص دهند که برای متقاضیان تهرانی ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات با اقساط ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است.

قاسمی با بیان اینکه در حال حاضر حداقل به ۵ میلیون مسکن نیاز داریم افزود: به طور متوسط در کشور ۴۸ درصد هزینه سبد خانوار به هزینه مسکن اختصاص دارد که در تهران این رقم ۶۰ و ۷۰ درصد است.

قاسمی گفت: مجموع کسانی که از باقی مانده طرح اقدام ملی مسکن و طرح جدید جهش تولید مسکن در سامانه نهضت ملی ثبت نام کرده‌اند حدود ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر هستند و این در حالیست که در حدود ۸۰۰ شهر هنوز موفق به باز کردن سامانه برای ثبت‌نام نشدیم که به زودی این کار انجام می‌شود و پیش‌بینی می‌شود در مجموع بیش از ۵ میلیون نفر در سامانه ثبت نام کنند.

وی همچنین در حاشیه برنامه در مصاحبه با خبرنگار ما درباره راه‌های کاهش هزینه تولید مسکن گفت: در مناطق بسیاری، قیمت زمین چند برابر هزینه ساخت است، اما ما در این طرح زمین را رایگان در اختیار افراد قرار می‌دهیم.

وزیر راه افزود: ساخت مسکن به طور معمول شامل ۴۰ میلیون تومان مالیات می‌شود، اما در قانون جهش تولید این مبلغ به یک میلیون تومان کاهش یافته است ضمن اینکه تخفیف‌هایی برای پروانه‌های ساختی که الزامات نظام مهندسی را رعایت می‌کنند پیش‌بینی شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۷۰۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان