//
کدخبر: ۳۳۶۷۳ //

پورشه ایرانی تولید می شود

مدیرعامل شرکت کیان موتور اعلام کرد: خودروی لوکس "بورگ وارد" با مشارکت این خودرو ساز آلمانی و شرکت کیان موتور در ایران تولید می شود.

پورشه ایرانی تولید می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیرعامل شرکت کیان موتور اعلام کرد: خودروی لوکس "بورگ وارد" با مشارکت این خودرو ساز آلمانی و شرکت کیان موتور در ایران تولید می شود.

خلیل حسن آبادی گفت: براساس قرارداد شرکت بورگ وارد آلمان و کیاموتور تولید خودروی" بورگ وارد" از دو سال اینده در ایران اغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس این قرارداد انحصار واردات و تولید داخل خودروی "بورگ وارد" به شرکت کیان موتور واگذار شده است، گفت: در مرحله نخست یکهزار دستگاه خودروی "بورگ وارد" در سه کلاس در داخل کشور تولید وعرضه وخواهد شد.

 حسن آبادی گفت: در این مرحله سه موتور دو لیتری، یک و هشت دهم لیتری و یک و چهار دهم لیتری بر روی دو مدل "سی. یو. وی" و "کراس اور" نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه تولید داخل و ارائه خدمات پس از فروش مناسب مهمترین ویژگی این قرارداد است، افزود: پنج سال گارانتی یا 150 هزار کیلومتر کارکرد به همراه دو سال خدمات پس از فروش رایگان از موارد توافق کیامتور با شرکت "بوگ وارد" است.

مدیرعامل کیان موتور گفت:: بر اساس این قرارداد پنج ساله؛ تولید با یکهزار دستگاه آغاز می‌شود و در این مرحله 300 نفر اشتغالزایی خواهد داشت و تا پنج سال با افزایش میزان تولید این اشتغالزایی تا 1200 نفر افزایش می‌یابد.

به نوشته روزنامه وزر کوریر آلمان، آلمانی‌ها امیدوارند عقد قرارداد صادرات خودرو "بورگوارد" به خاورمیانه، سر آغاز صادرات گسترده این برند لوکس آلمانی به سراسر جهان باشد.

از سال گذشته، پورشه صادرات برند دوم خود را که با طراحی و استاندارد این شرکت در آلمان تولید می‌شود، به صورت محدود و به کشور چین آغاز کرده بود و صادرات خودروهای مدل BX5 و BX7 این شرکت که هم کلاس پورشه هایی، چون مدل ماکان محسوب می‌شود، برنامه مهم سال 2017 آنهاست.

"بورگوارد" برندی است که پس از 54 سال، اولین خودروی کانسپت خودش را که با الهام از مدل پرطرفدار ماکان ساخته شده بود در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درآورد. این دو مدل کراس اور جدید مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر است که توان تولید 221 اسب بخار دارد.

طبق اعلام شرکت که با اعلام شرکت "کیان موتور" به عنوان نماینده رسمی در ایران همراه شد، برای این محصول لوکس یک موتور هیبرید هم در نظر گرفته شده است که از سال آینده در بازار ایران و همزمان در کشورهای اروپایی عرضه خواهد شد.

 

منبع: روزپلاس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان