//
کدخبر: ۳۳۶۶۲ //

آیا صادرات تخم مرغ به کشور قطر آغاز شده است؟

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن درباره اینکه قطری ها چه میزان تخم مرغ از ایران خواسته اند؟ گفت: فعلا ما در ابتدای کار هستیم و وقتی صادرات آغاز شد، آمار را اعلام می کنیم.

آیا صادرات تخم مرغ به کشور قطر آغاز شده است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا ترکاشوند در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به مزایای اجرای قانون انتزاع و مخالفت تشکل های کشاورزی با لغو این قانون اظهار داشت: یکی از مزایای این قانون، بحث کوچک‌سازی و چابک‌سازی دولت بوده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن افزود: روز گذشته قطری ها از ایران درخواست صادرات تخم مرغ به کشورشان را داشتند؛ اما پروتکل های بهداشتی لازم برای انجام این کار وجود نداشته و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی کمتر از ۱۲ ساعت، این مساله را حل کرده اند؛ در صورتی که اگر قرار بود این موضوعات در وزارتخانه های مجزا دنبال شود، زمان زیادی به طول می انجامید.

وی در پاسخ به پرسش درباره اینکه آیا اکنون صادرات تخم مرغ به کشور قطر آغاز شده است؟ گفت: ما رایزنی ها را  برای انجام این کار آغاز کرده ایم.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن درباره اینکه قطری ها چه میزان تخم مرغ از ایران خواسته اند؟ گفت: فعلا ما در ابتدای کار هستیم و وقتی صادرات آغاز شد، آمار را اعلام می کنیم.

ترکاشوند در بخش دیگری از سخنان خود به بحث تثبیت نهاده ها در طی سالیان اجرای قانون انتزاع اشاره و خاطرنشان کرد: طی سالیان اخیر ما شاهد تثبیت نهاده ها در بازار بودیم، در حالی که اوایل سال ۹۲ علاوه بر اینکه با مشکل تأمین نهاده ها در بازار مواجه شدیم، قیمت این نهاده ها نیز بسیار گران بود؛ اما در حال حاضر قیمت کنجاله بین ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان تثبیت شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، تعرفه های مناسبی برای واردات کالاهای مختلف در نظر گرفته شده تا کالای خارجی با قیمت پایین وارد نشود که تولیدات داخل آسیب ببیند. همچنین طی این مدت، از واردات بی رویه جلوگیری شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه کارشناسان عملکرد وزارت جهاد  کشاورزی را در بحث تنظیم بازار بسیار ضعیف ارزیابی کرده اند و معتقدند که این وزارتخانه در بحث تنظیم بازار کالاهای اساسی نتوانسته آنچنان که باید، عمل کند، تصریح کرد: این مشکلات قبل از این چهار سال هم، در بازار وجود داشته و کمتر از الان نبوده است؛ آن زمان هم این نوسانات گاهی شدت زیادی می‌گرفت. به عنوان مثال یک بار مساله ای برای بازار مرغ به وجود آمد که تبعات اجتماعی زیادی به دنبال آن ایجاد شد.

ترکاشوند با بیان اینکه قانون انتزاع هنوز به طور کامل اجرا نشده است، افزود: در این زمینه کارشکنی هایی انجام شد که وزارت جهاد کشاورزی در انجام وظایف خود موفق نشود و با این حال ما باز هم معتقدیم نسبت به گذشته، وضعیت بهتری داشتیم.

 

منبع: افکار نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان