//
کدخبر: ۳۳۱۷۰۲ //

افت شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی هفته

شاخص کل بازار بورس امروز (شنبه، ۲۹ آبان‌ماه) با ۲۷ ‌هزار و ۲۹۲ واحد کاهش در جایگاه یک ‌میلیون و ۳۸۳ هزار واحدی قرار گرفت.

افت شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی هفته
به گزارش فرتاک نیوز،

در معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۳۰۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۲۸۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با سه هزار و ۲۳۶ واحد کاهش به ۳۸۳ هزار و ۵۲۸ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با دو هزار و ۳۸ واحد افت به ۲۴۱ هزار و ۶۱۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۲۲ هزار و ۸۰۲ واحد و شاخص بازار دوم، ۴۶ هزار و ۱۵۰ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، پتروشیمی فناوران (شفن) با ۴۹۵ واحد، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) با ۲۳۲ واحد، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳) با ۱۵۰ واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با ۱۱۹ واحد، داده گستر عصر نوین های وب (های وب) با ۷۷ واحد، آسان پرداخت پرشین (آپ) با ۷۳ واحد و موتوژن (بموتو) با ۶۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

 در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۴۴۶ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (فارس) با سه هزار و ۱۶۰ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۶۳۴ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۶۱۱ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۴۳۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۲۲۵ واحد و نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۱۹ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳)،  فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو  (خگستر) و ‌گروه دارویی برکت (برکت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۸۸ ‌میلیون و ۲۴۸ هزار برگه سهم به ارزش چهار ‌هزار و ۴۳۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۲۵۴ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۹۸۸ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۹۹۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۳۱ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نماد صنعتی مینو (غصینو)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، بهمن دیزل (خدیزل)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، کلر پارس (کلر)، قاسم اسران (قاسم) و آتیه داده پرداز (اپرداز) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، فرابورس ایران (فرابورس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان) و پالایش نفت لاوان (شاوان) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۷۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان