//
کدخبر: ۳۲۸۵۰۳ //

معادلات تازه در راه بازار دلار

امروز اگرچه همگام با تعطیلی رسمی معاملات رسمی بازار ارز نیز متوقف است اما در معاملات فردایی و پشت خطی شاهد ادامه پیشروی دلار به سمت کانال بالاتر بودیم. نزدیک شدن دلار به کانال ۲۸ هزار تومان معادلات تازه‌ای را رقم خواهد زد.

معادلات تازه در راه بازار دلار
به گزارش فرتاک نیوز،

تا ساعت ۱۶ نرخ دلار در معاملات فردایی و پشت خطی به ۲۶۷۰۰ تومان در بازار تهران رسیده است. طی معاملات روزهای اخیر دلار سرانجام توانست نیمه پایینی کانال ۲۷ هزار تومان را ترک کند و بار دیگر عزم مقاومت ۲۸ هزار تومانی را کرده است. کانال ۲۸ هزار تومانی ویژگی‌های خاص خود را دارد. نخست حساسیت بالای بازارساز نسبت به عدم پایداری نرخ دلار در این سطح است. انتظارات موجود از دلار ۲۸ تومانی اینگونه تلقین می‌کند که این سطح کانال گذار به یک پله بالاتر و حرکت به سمت ۳۰ هزار تومان یا بازگشت دوباره به کانال پایین‌تر است.

در همین خصوص برخی از فعالان بازار ارز پاتک بازارساز به نرخ دلار در سطح ۲۸ هزار تومانی در شب انتخاب رییس جدید بانک مرکزی در هفته‌های گذشته و افت دلار تا کف ۲۷ هزار تومانی را از دلایل اهمیت روانی این نرخ می‌دانند. شاید این موضوع از آن جهت اهمیت یافته است که به عقیده فعالان بازار ارز با فتح کانال ۲۸ هزار تومانی مسیر برای رسیدن به سطوح بالاتر و ۳۰ هزار تومان کاملا هموار می‌شود.

تاخیر در شروع مذاکرات برخلاف انتظارات و همچنین اوضاع نابسامان اقتصادی و ادامه رشد پرشتاب نقدینگی و تورم را عامل اصلی حمایت از سطوح بالاتر نرخ دلار معرفی می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۸۵۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان