//
کدخبر: ۳۲۵۵۴۰ //

آخرین وضعیت پرداخت سهم حوزه سلامت از یارانه‌ها

پرداخت مبالغی برای بیمه سلامت، معوقات کادر درمان، بیمه ایثارگران و پزشک خانواده بخشی از پرداخت های انجام شده از محل قانون هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت در سال جاری است.

آخرین وضعیت پرداخت سهم حوزه سلامت از یارانه‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

طبق تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۰، از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها بخشی به پرداخت در حوزه بهداشت و درمان اختصاص دارد، این در حالی است که گزارش‌های سازمان هدفمندی یارانه ها از پرداخت های صورت گرفته در سال جاری و در اجرای قانون بودجه، نشان می‌دهد که از ابتدای سال تا کنون با توجه به تکالیف تعیین شده در چند مرحله مبالغی برای حوزه بهداشت و درمان پرداخت شده است.

پرداختی جدید برای پزشک خانواده

اما بررسی پرداخت‌های مربوط به این بخش در مدت اخیر از این حکایت دارد که ۲.۴ میلیارد تومان برای خریداری دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان شهید بهشتی آستارا گیلان و مبلغ ۹۰میلیارد تومان برای اجرای طرح پزشک خانواده به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از  پرداخت شد.

همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان دیگر از محل تبصره ۱۴به وزارت بهداشت پرداخت شده است.

۱۵۰۰ میلیارد دیگر برای بیمه سلامت

دیگر پرداختی صورت گرفته در حوزه سلامت از محل یارانه‌ها به ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای سازمان بیمه سلامت اختصاص دارد.  

در بودجه امسال، برای رفاه اجتماعی مردم و بالا بردن سطح کیفی خدمات حوزه سلامت و حدف یا کاهش هزینه های مردم در بخش سلامت بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه پیش بینی شده بود که اخیرا ۱۵۰۰ میلیارد تومان از این محل به حساب بیمه سلامت واریز شده است.

 با واریز این مبلغ، جمع واریزی های سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به حساب بیمه سلامت ایران، به بیش از ۱۶.۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.

۲.۳ هزار میلیارد برای بنیاد شهید و امور ایثارگران

پرداخت دیگری نیز در حوزه سلامت صورت گرفته که به بیمه تکمیل درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برمی‌گردد.

بر این اساس در  اجرای بند (۲۰) تبصره ۱۴ قانون بودجه ، ۴۲۷ میلیارد تومان  به حساب بنیاد شهید و امور ایثارگران واریز شده است.

با واریز این مبلغ، جمع پرداختی  سازمان هدفمندسازی یارانه ها  از محل تبصره ۱۴، به حساب بنیاد شهید و امور ایثارگران ، به بیش از ۲۳۹۱ میلیارد تومان می‌رسد.

مجموع مبلغ پیش‌بینی شده برای این بخش حدود ۵۱۲۴ میلیارد تومان است.

عمده سهم کادر درمان پرداخت شد

در اجرای تبصره قانون هدفمندی یارانه ها در بودجه امسال در مدت اخیر، ۱۵۰۰ میلیارد تومان هم برای پرداخت معوقات کادر درمان واریز شده بود.

مجموع مبلغ پیش بینی شده برای معوقات کادر درمان از محل یارانه‌ها در سال جاری ۵۲۰۰ میلیارد تومان است که تا کنون ۴۴۳۰ میلیارد تومان به حساب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واریز شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۵۵۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان