//
کدخبر: ۳۲۲۸۱۵ //

طلا باز هم ارزان شد/ نقره سقوط کرد!

قیمت طلا در معاملات روز گذشته ایالات متحده در حالی عقب نشینی کرد که نقره در نهایت پس از چند روز روند نزولی، صعودی شد و از مرز ۲۴ دلار در هر اونس عبور کرد.

طلا باز هم ارزان شد/ نقره سقوط کرد!
به گزارش فرتاک نیوز،

معامله‌گران فلزات گرانبها در انتظار اهرمی هستند که این بازار را به سمت جلو حرکت دهد و احتمالا این اهرم گزارش مشاغل ایالات متحده خواهد بود که قرار است صبح جمعه منتشر شود. بر این اساس طلای آتی اکتبر با ۱.۴۰ دلار کاهش به قیمت ۱۸۱۴.۴۰ دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۲۴۹ دلار افزایش به قیمت ۲۴.۲۵۵ دلار در هر اونس معامله شد.

در نخستین روز معاملاتی ماه سپتامبر انتشار تعدادی از داده‌های اقتصادی از سوی ADP که گزارش اشتغال ماهانه را منتشر می‌کند تا حدودی بر بازار فلزات گرانبها تاثیر گذاشت، بر اساس این گزارش در یک ماهه آگوست ۳۷۴هزار شغل به تعداد مشاغل آمریکا افزوده شده است در حالی که انتظار می‌رفت تعداد مشاغل افزوده شده بیش از این و حدود ۶۰۰ هزار شغل باشد. با انتشار این گزارش بازار طلا در طول شب روند افزایشی در پیش گرفت اما با شروع معاملات روز، روند کاهشی قیمت‌ها آغاز شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند افزایشی داشتند. در ایالات متحده هم به غیر از شاخص داو جونز که روند کاهشی روز سه شنبه را ادامه داد، دو شاخص اس‌اندپی۵۰۰ و نزدک به صعود خود ادامه دادند. به نظر می‌رسد اشتهای ریسک پذیری سرمایه‌گذاران در معاملات پایان تابستان افزایش یافته است. اگرچه تجربه نشان داده که در دو ماهه سپتامبر و اکتبر بازارها می‌توانند روند آشفته‌تری در پیش بگیرند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۸۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان