//
کدخبر: ۳۱۸۲۶۸ //
معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان:

خروج ۳۳۹ قطعه مرغ از چرخه مصرف در کرمانشاه

339 قطعه مرغ غیر قابل مصرف انسانی با هوشیاری مسئول فنی مستقر در کشتارگاه از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

خروج 339 قطعه مرغ از چرخه مصرف در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه از منع مصرف 339 قطعه مرغ غیر قابل مصرف به چرخه انسانی توسط مسئول فنی مستقر در کشتارگاه مرغ خبر داد.

دکتر یارویسی گفت: سلامت غذا نه تنها شامل سالم بودن اولیه غذا است بلکه شامل فراهم نمودن تمامی شرایطی است که مانع از آلودگی‌ های ثانویه یا تغییرات ناشی از فساد غذا در کلیه مراحل زنجیره تولید غذایی باشد.

وی عنوان کرد:از جمله مسئولیت‌ و وظایف متعدد و مهم دامپزشکی، نظارت بهداشتی بر تولید، فرآوری، نگهداری، حمل و نقل و توزیع فرآورده‌ های خام بامنشا  دامی می‌ باشد که در این راستا با هشیاری و احساس مسئولیت مسئول فنی و ناظر بهداشتی مستقر در یکی از کشتارگاه‌ های طیور استان در تاریخ ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۰ تعداد 339  قطعه مرغ پس از بازرسی غیر قابل مصرف جهت مصارف انسانی شناخته و از چرخه  خارج گردید.

به شهروندان عزیز توصیه میشود که با توجه به حاکمیت چتر دمای بالای هوا و سریع و الفساد بودن فرآورده‌ های خوراکی با منشأ دامی، به جهت عدم ابتلا به بیماری‌ های  مشترک انسان ودام وهمچنین مسمومیت‌ های غذایی، دقت لازم بعمل آید که تهیه وتامین این مواد در مراکز عرضه معتبر و مورد تایید دامپزشکی باشد.

در پایان معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بیان کرد: همشهریان عزیز می توانند هرگونه گزارش، انتقاد و شکایت خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با ما در میان بگذارند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۸۲۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان