//
کدخبر: ۳۱۶۹۰۰ //

افزایش ۲ درصدی قیمت نفت در آخر هفته

پس از افت قیمت نفت به دنبال شکست مذاکرات اوپک پلاس، قیمت نفت در آخر هفته با 2 درصد افزایش به 75.55 دلار در هر بشکه رسید.

افزایش 2 درصدی قیمت نفت در آخر هفته
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی برای دومین روز متوالی به علت کاهش ذخایر نفت آمریکا و بروز نشانه های تقاضای قوی در آسیا هم از سوی چین و هم از سوی هند افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 1.43 دلار افزایش 75.55 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 1.62 دلار افزایش 74.56 دلار معامله شد.

نفت برنت 1.93 درصد و نفت خام آمریکا 2.2 درصد افزایش ارزش را ثبت کردند.

 فیل فلاین، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «بازار با کاهش شدید ذخایر نفت آمریکا و چشم انداز تیره و تار بازگشت نفت ایران به بازار، تقویت شده است.»

در اوایل هفته هم با شکست مذاکرات اوپک پلاس، قیمت نفت کاهش یافت.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا و کاهش یافت و تقاضا برای بنزین در این کشور به بالاترین میزان از سال 2019 رسید که نشان دهنده بهبود وضعیت اقتصادی است.

استفان برناک، تحلیلگر بازار گفت: «امارهای قوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا بازار نفت را تقویت کرد... مشخص است که بازار نفت آمریکا با کسری مواجه است. تنها راه جلوگیری از خسارت بیشتر، ممانعت از وقوع یک جنگ قیمتی دیگر در اوپک پلاس است.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۶۹۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان