//
کدخبر: ۳۱۵۸۰۴ //

بازار بورس ایران چه آینده ای دارد؟

یک مدرس دانشگاه گفت: بررسی ها نشان می‌دهد که هر بازاری در بلند مدت دارای بازده مثبت است اما بیشترین بازده در این بین مختص بورس است.

بازار بورس ایران چه آینده ای دارد؟

مهدی فتحی در گفت و گویی اظهار کرد: دلیل این مساله وجه تمایز بورس با سایر بازارهای تحت تاثیر تورم و نوسان ارزش پول ملی است و علاوه بر تاثیر موارد مذکور در رشد بازار سرمایه، بازدهی مثبت و سوددهی شرکت‌ها در سایه تولیدات و عملکرد، در رشد آن تاثیر مضاعف دارد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی جامعه ایران، احتمال روندی که برای سال ۱۴۰۰ وجود دارد نه مثل یک سال پیش ریزشی و نه مثل قبل از آن رشد شارپی خواهد بود.

فتحی افزود: با توجه به اینکه در هر کشوری دولت بیشتر از مردم نیازمند توسعه شرکت‌های بورسی است در کشور ما نیز از دو طریق می‌توان اعتماد را به بورس برگرداند که اولی حمایت دولت از طریق تزریق نقدینگی بوده که به هیچ وجه منطقی به نظر نمی‌رسد و دومی اصلاح زیرساخت و تغییر در قوانین موجود است.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مثبت بورس افزایش تولید است، اظهار کرد: بازار بورس ایران در حوزه افزایش تولید به دلیل مشکلات شرکت‌ها در تولید بهینه و دسترسی کم به مواد اولیه به دلایل مختلف از جمله تحریم، مشکلات زیرساختی، عدم مدیریت صحیح و حمایت مناسب از تولید کننده و سرمایه‌گذار در افزایش تولید، کاهش نرخ بیکاری و کنترل تورم‌ طی چند سال اخیر ناموفق بوده و تورم حاکم بر کشور، بیشترین تاثیر را در رشد صورت‌های مالی شرکت‌های بورسی داشته  است و از آن بیشتر به عنوان منبع تامین مالی برای کسری بودجه استفاده شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۸۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان