//
کدخبر: ۳۰۸۲۴۰ //

زمان واریز یارانه معیشتی اردیبهشت ماه اعلام شد

یارانه معیشتی با مبلغی بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان ساعت ۲۴ روز پنج شنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

زمان واریز یارانه معیشتی اردیبهشت ماه اعلام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 از آبان ماه ۱۳۹۸ و با افزایش قیمت بنزین ، پرداخت کمک معیشتی از محل مابه التفاوت قیمت بنزین در دستور کار دولت قرار گرفت که دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود ولی در ماه جاری پنج شنبه همزمان با نهم اردیبهشت این پرداخت انجام می شود.


مشمولان دریافت این یارانه، حدود ۶۰ میلیون نفر از جمعیت ۷۸ میلیون نفری یارانه بگیران هستند که برای آنها به تناسب اعضای خانواده مبلغ متغیر است؛ به طوری که برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

هزینه پرداخت کمک معیشتی در ماه به حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان می رسد و سالانه هزینه ای حدود۳۰ هزار میلیارد تومان به همراه دارد که باید به هزینه های یارانه ای نقدی سالانه، رقم ۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی ۴۵ هزار و۵۰۰ تومانی را هم اضافه کرد که در مجموع به بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان در سال می رسد که دولت و مجلس اقدامی جهت اصلاح این روند نکرده اند.

اما پنجمین قسط ازپرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی نیز  ازحساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت کرده اند، از یارانه معیشتی واریزی در ماه جاری کسر خواهد شد.    

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۸۲۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان