//
کدخبر: ۲۹۶۹۳۲ //

کسری ۷۲۰ میلیارد دلاری شرکت‌های اروپایی برای بهبود اوضاع

انجمن بازارهای مالی اروپا طی گزارشی اعلام کرد که این اتحادیه باید راهی را برای حل مشکل کمبود سرمایه شرکت‌های اروپایی پیدا کند.

کسری 720 میلیارد دلاری شرکت‌های اروپایی برای بهبود اوضاع

 به نقل از بلومبرگ، انجمن بازارهای مالی اروپا اعلام کرد که با هدف حفظ روند بهبود اوضاع اتحادیه اروپا باید راهی برای تامین نقدینگی مورد نیاز شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری پیدا کند.

این موسسه می‌گوید: شرکت‌های اروپایی با کمبود نقدینگی و سرمایه 724 میلیارد دلاری روبرو هستند و طرح‌های کنونی دولتی و تامین نقدینگی برای بخش خصوصی نمی‌تواند نیاز شرکت‌های اروپایی در جبران ضررهای ناشی از شیوع ویروس کرونا را تامین کند. 

مقامات اروپایی نظیر اعضای کمیسیون اروپایی و مقامات بانک مرکزی این اتحادیه نسبت به آسیب پذیری شرکت‌های اروپایی پس از آنکه آنها مجبور شده‌اند برای تامین نیازهای خود به سمت دریافت وام و انتشار اوراق قرضه بروند، هشدار داده‌اند. گروه‌های صنعتی در اروپا از مقامات اروپایی خواسته‌اند تا به شرکت‌های این قاره کمک کنند تا ضررهای خود را جبران کرده و برای سرمایه‌گذاری‌های آینده آماده شوند.

آدام سرکاس، کارشناس ارشد موسسه AFME می‌گوید: تا امروز یارانه‌های دولتی، استقراض و دریافت وام از بانک‌ها باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های اروپایی بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند، اما در ادامه این شرکت‌ها نمی‌توانند فقط روی کمک‌های دولتی و استقراض حساب کنند. 

وی تاکید کرد: شرکت‌های اروپایی برای کمر راست کردن از بحران کنونی نیاز به راه‌های جایگزین برای تامین نقدینگی دارند. 

به گزارش فرتاک نیوز، کشورهای اروپایی اخیراً محدودیت‌های کرونایی را با هدف کنترل شیوع کرونا افزایش داده و باعث شدند که کارشناسان اقتصادی پیش بینی خود نسبت به رشد اقتصادی اتحادیه اروپا برای سال جاری را کاهش دهند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۶۹۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان