//
کدخبر: ۲۹۲۸۷۸ //

چرا بورس درجا می زند؟

یک کارشناس بازار سهام در رابطه با عوامل موثر بر بازار سهام و دلیل درجا زدن بورس گفت: بورس منتظر است تکلیف روابط سیاسی مشخص شود، زیرا این موضوع تاثیر زیادی بر نرخ ارز دارد و مشخص شدن نرخ ارز و تثبیت آن برای بازار مهم است.

چرا بورس درجا می زند؟

بعد از روند صعودی بازار سهام در روز شنبه عرضه در نماد‌های بنیادین با وجود افزایش قیمت‌های جهانی افزایش یافته و باعث روند نزولی بازار سهام شده است، اما بورس امروز به چه چیزی نیاز دارد؟

به گزارش فرتاک نیوز، بعد از روند صعودی بازار سهام از کانال ۱/۲ میلیون واحد تا کانال ۱/۴ میلیون واحد، نوسان‌گیری بازارگردان‌ها، شایعات مطرح شده در فضای مجازی و جو هیجانی باعث ریزش شاخص کل شد. اما دلیل درجا زدن بورس چیست؟

پیام الیاس‌کردی کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تغییر رویه بورس گفت: با توجه به روند بازار سرمایه می‌توان گفت پول در حال جابه‌جایی از سهم‌های با ارزش‌بازار بالا به سمت سهم‌های با ارزش‌بازار پایین‌تر است و این یعنی سرمایه به سمت سهم‌های کوچک‌تر بازار در حال حرکت است، از طرفی در جریان معاملات چند روز اخیر توجه بازار سهام مانند قدیم صرفا به یک سهم نیست و طی روند معاملات روز، سهم‌های مختلف مورد توجه بازار قرار می‌گیرند مثل همین امروز که نماد‌های پالایشی در مقاطعی از بازار مثبت بود و در مقاطعی دیگر توجه روی دیگر نماد‌ها بود.

این کارشناس در ادامه در رابطه با عوامل موثر بر بازار سهام و دلیل درجا زدن بورس گفت: بورس منتظر است تکلیف روابط سیاسی مشخص شود، زیرا این موضوع تاثیر زیادی بر نرخ ارز دارد و مشخص شدن نرخ ارز و تثبیت آن برای بازار مهم است، از طرفی نیز رشد قیمت‌های جهانی مانع روند نزولی بیشتر بورس شد و احتمالا تاثیر این رشد قیمت در آینده در بورس ظهور کند.

همچنین این کارشناس در رابطه با ادامه روند معاملات این هفته گفت: احتمالا ادامه معاملات این هفته نیز متعادل پیش برود و در پایان هفته تغییر خاصی در سهم‌ها حس نکنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۲۸۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان