//
کدخبر: ۲۹۰۰۸۴ //

از جلسات دستمزد چه خبر؟

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با بیان اینکه دبیرخانه شورای عالی کار باید جلسات فوق العاده دستمزد را هرچه سریع تر تشکیل دهد، ابراز امیدواری کرد دولت با توجه به سال آخر مسئولیت خود عیدی خوبی در بحث دستمزد به کارگران بدهد.

از جلسات دستمزد چه خبر؟

ناصر چمنی در گفت وگو با خبرنگار، با اشاره به عدم برگزاری جلسات دستمزد شورای عالی کار گفت: بر اساس قانون کار و آیین نامه شورای عالی کار ماهانه باید یک جلسه در شورای عالی کار تشکیل شود و چنانچه هر کدام از شرکای اجتماعی خواستار برگزاری جلسه فوق العاده شوند، دبیرخانه شورا باید در کمترین زمان نسبت به تشکیل جلسه و حضور همه شرکای اجتماعی اقدام کند.

وی ادامه داد: در برج آذر قرار داریم و تا پایان سال سه ماه بیشتر باقی نمانده در حالی که حتی یک جلسه با موضوع بررسی دستمزد کارگران تشکیل نشده است. وقتی نمایندگان کارگری از شورا می خواهند که هرچه سریع تر جلسه برگزار شود و با بی توجهی روبه رو می شوند، اینطور تصور می شود که سه جانبه گرایی معنا و مفهوم خود را از دست داده است.

به گزارش فرتاک نیوز،رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران خاطرنشان کرد: ابتدای سال در جلسات تعیین دستمزد به گروه کارگری قول مساعد داده شد که در نیمه دوم سال دستمزدها ترمیم شود ولی این اتفاق نیفتاد بنابر این عجیب نیست که شورای عالی کار نسبت به تشکیل جلسات دستمزد توجه نشان ندهد.

چمنی پیشنهاد کرد جلسات دستمزد هر دو هفته یکبار در شورای عالی کار تشکیل و موضوع دستمزد یکبار برای همیشه به شکل منطقی و واقعی حل و فصل شود.

وی افزود: اگر شورای عالی کار بر مبنای سه جانبه گرایی است، باید جلسات دستمزد را با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی و دولت برگزار کند و مذاکرات دستمزد را با محور بررسی سبد معیشت خانوارهای کارگری به پیش ببرد ولی می بینیم که از جلسات دستمزد خبری نیست.

به گفته رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران، هر سال موعد تعیین دستمزد که می رسد، کارگران در هراس و نگرانی به سر می برند و با همه تلاشها نمی توانیم آنطور که باید به بهتر شدن وضع معیشت کارگران کمک کنیم لذا انتظار داریم که دولت در سال پایانی مسئولیت خود عیدی خوبی در بحث دستمزد به کارگران بدهد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۰۰۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان