//
کدخبر: ۲۸۵۸۰۷ //

همتی: بانک مرکزی روزهای سختی را پشت گذاشت

رئیس کل بانک مرکزی گفت: این بانک ضمن تأکید بر برنامه‌های اصولی خود، پیگیر سیاست‌ها و اهداف مهم کنترل تورم، تقویت ارزش پول ملی و کمک به رشد تولید خواهد بود.

همتی: بانک مرکزی روزهای سختی را پشت گذاشت

عبدالناصر همتی در پستی اینستاگرامی نوشت: در ۱۳ آبان دو سال پیش، دولت آمریکا تحریم‌های جامعی چون فعالیت بندرگاهی، کشتیرانی و صنایع کشتی سازی ایران از جمله خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ، مبادلات نفتی و هرگونه خرید مواد پتروشیمی از ایران، شرکت ملی نفت ایران، تحریم هر گونه مبادله بین موسسات مالی بین المللی با بانک مرکزی ایران یا موسسات مالی ایرانی، را با هدف فروپاشی اقتصادی ایران علیه کشورمان به اجرا درآورد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ وی گفت: در دومین سالگرد اجرای تحریم‌های سنگین آمریکا و علی رغم فشار سخت معیشتی به دهک‌های پایین‌تر درآمدی جامعه، که بخشی از آن هم بی تردید ناشی از مشکلات و ناهماهنگی داخلی بود، ملت بزرگ ایران باسربلندی ایستادگی کرد و امروز نظاره‌گر جدال دو جناح داخلی آمریکا علیه یکدیگر است‌.

به گفته همتی، بانک مرکزی هم روزهای سختی را پشت سر گذارند ولی با تخصیص و تأمین به موقع ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و ضروری کشور، اجازه نداد که کمبود جدی در نیازهای اساسی مردم ایجاد شود.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: انصاف نیست برخی ناهماهنگی‌های موجود  بین برخی دستگاه‌ها و نیز تلاش‌هایی که برای دور زدن نظارت بانک مرکزی بر گردش ریال و ارز انجام می‌گیرد، به دلیل صبوری و رعایت مصالح کشور توسط بانک مرکزی، غیر واقع، تحت عناوینی نظیر جلوگیری از روان شدن تجارت و عامل دپوی کالا..به حساب بانک مرکزی گذاشته شود. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: فارغ از توقعات و فشارهای بی موردی که برخی زیاده خواهان دارند و تلاش کسانی که به طور مدام با هدف عدم شفافیت، دنبال دور زدن سیاست‌های ارزی و ریالی هستند، بانک مرکزی ضمن تأکید بر برنامه‌های اصولی خود، پیگیر سیاست‌ها و اهداف مهم کنترل تورم، تقویت ارزش پول ملی و کمک به رشد تولید خواهد بود. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۵۸۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان