//
کدخبر: ۲۶۴۸۷۰ //

گزارش رئیس کل بانک مرکزی از بهبود وضعیت اقتصادی/ شرایط تأمین ارز به حالت عادی برگشت

همتی با تأکید براینکه در بخش تأمین ارز ، برای واردات کالاهای اساسی، دارو و مواداولیه وضروری کشور،ازطریق روشهای مختلف چهارگانه اعلامی بانک مرکزی، شرایط به وضعیت عادی برگشته است،گفت:دراین مدت بیش از۴/۵میلیارددلاربرای واردات تأمین شده است.

گزارش رئیس کل بانک مرکزی از بهبود وضعیت اقتصادی/ شرایط تأمین ارز به حالت عادی برگشت
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالناصر همتی در تازه ترین یادداشت اینستاگرامی نوشت: در اواسط اردیبهشت ماه،اعلام کردم «شرایط دشوار است. لیکن، رونددرحال بهبود بوده وقابل مدیریت و ثبات نیز قابل اعاده است».امروز و بعد از 20روز از آن نوشته،تأیید و تأکید میکنم که:

1-در بخش تأمین ارز ، برای واردات کالاهای اساسی، دارو و مواداولیه وضروری کشور،ازطریق روشهای مختلف چهارگانه اعلامی بانک مرکزی، شرایط به وضعیت عادی خود برگشته است.

بطوریکه دراین مدت بیش از4/5میلیارددلاربرای انجام واردات تأمین شده است .طبعاً،بازار از شرایط ایجاد شده در سامانه نیما و دیگر روشهای تأمین ارز ونیزاقدامات در دست اجرا ، به تدریج متأثر خواهد شد.

2-دربخش ریال،برای تأمین کسری بودجه دردومرحله حراج اوراق بدهی دولت ، 10٫000 میلیارد تومان با نرخ سودسالانه 15درصدبه فروش رفت.با این اقدام بدون افزایش پایه پولی،  و با استفاده از نقدینگی موجود ، بودجه دولت تأمین مالی شد. در هفته های آینده این حراج ها ادامه خواهد داشت.

3- شاخص بهای تولید کننده در اردیبهشت ماه ،درمقایسه با ماه پیش از آن، 0.9 درصد ونسبت به ماه مشابه سال قبل 16 درصد رشد داشته است . این یک شاخص پیش نگر تورم است و نشان از کاهش شتاب تورم دارد. بانک مرکزی مصمم به ساز و کار هدف گذاری تورمی است.لذا، سیاستهای پولی متناسب با آن را اعمال خواهد کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۸۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان