//
کدخبر: ۲۸۲۸۳۱ //

اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره نرخ‌های بلیت هواپیما

وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت گذاری بلیت هواپیما گفت: اگر بخواهیم با این حباب در قیمت ارز نظامات قیمت‌گذاری را تنظیم کنیم درست نیست و بسیاری از این شرایط متاثر می‌شوند.

اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره نرخ‌های بلیت هواپیما

 محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با حضور در بخش خبری ساعت ۲۱  درباره نرخ‌های بلیت هواپیما اظهار داشت: طبق قانون قیمت گذاری وظیفه دولت نیست و نرخ‌ها با عرضه و تقاضا تنظیم می‌شود. به هر حال آزاد سازی طبق قانون اجرا شده است.

به گزارش فرتاک نیوز؛ وی ادامه داد: اما اینکه در این شرایط و با اقدامی هیجانی آن هم متاثر از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونابخواهیم تصمیمی بگیریم صحیح نبود. ما گفتیم سازمان هواپیمایی کشوری موضوع را بررسی و جلساتی را برگزار کند و ما در جمع‌بندی و تصمیمات‌مان با لحاظ جمیع جهات تصمیم‌گیری دقیق انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: فعلا اینکه از اول آبان ماه نرخ‌های جدید بلیت هواپیما اعمال شود؛ متوقف شده تا بررسی‌ها فرایند خود را طی کند.

اسلامی افزود: اگر بخواهیم با این حباب در قیمت ارز نظامات قیمت گذاری را تنظیم کنیم همه چیز متاثر می‌شود و خیلی‌ها از این شرایط متاثر می‌شوند.  الان زمان تغییر و تصمیمات اینگونه نیست.

به گزارش فارس، پیش از این انجمن شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی با استناد به دو دلیل الزام فروش فقط 60 درصد صندلی هواپیماها و نرخ‌های کنونی قیمت ارز آزاد نسبت به افزایش بیش از 80 درصدی نرخ‌ها در پروازها اقدام کرده و اجرای آن را از ابتدای آبان ماه اعلام کرده بودند.

براساس این گزارش، اسلامی در بخش دیگری از این گفتگوی تلویزیونی گفت: ضرورت واگذاری پایانه‌های مرزی به این وزارتخانه در جهت تسهیل گری در امور تبادلات مرزی است. پایانه‌های مرزی به علت وجود مسائل گوناگون به یک نابسامانی حداکثری دچار و انتظام بخشی و اعمال مدیریت آن از نظر اداری برای پایانه‌های مرزی نیاز است.

وی ادامه داد: در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با تأکید رئیس جمهور مقرر شد همانند مرز‌های هوایی و دریایی که وزارت راه مسئولیت آن را دارد با توجه به این که وزارت راه، میلیارد‌ها تومان هزینه راه اندازی پایانه‌های مختلف در مرز‌های کشور کرده است، از این به بعد این کار به خودش واگذار شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مدیریت واحد پایانه توسط وزارت راه و شهرسازی اعمال خواهد شد و بر اساس پیش بینی، وضع بهتری را خواهیم داشت و تجار و بازرگانان از این تصمیم اعلام خرسندی کردند، چون قبلا تکرار یک سری فعالیت‌ها انجام می‌شده است.

وی افزود: قرار نیست وزارت راه در امور تخصصی گمرک یا دستگاه دیگر دخالت کند لذا افراد منطبق با این مأموریت را در آنجا منصوب خواهیم کرد با این رویکرد که هماهنگی و تسهیل گری انجام شود.

اسلامی درباره نتایج و آثار استقرار سیستم مدیریت یکپارچه جدید در پایانه‌های مرزی گفت: با ایجاد یک وحدت مدیریتی و هماهنگی یکپارچه، این شرایط را سامان می‌دهیم و این کار به سرعت شروع خواهد شد و افرادی با شایستگی‌های اخلاقی، رفتاری و با دانش منصوب خواهیم کرد تا هدفی که در این مصوبه وجود دارد محقق شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۲۸۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان