//
کدخبر: ۲۷۸۱۹۴ //

کسب و کار های اینترنتی علاقه یا استعداد؟

در واقع در دنیای حقیقی و در فضای بیرون متاسفانه هر دو این ویژگی ها، یعنی علاقه و استعداد کمتر مورد توجه قرار می گیرند و یا به کل فراموش شده اند. اما کسب و کار های اینترنتی دقیقا بر اساس استعداد و علاقه فردی به وجود آمده و رشد و نمو پیدا کرده است.

کسب و کار های اینترنتی علاقه یا استعداد؟

این روزها هر جوانی که نگران آینده خودش است و تقریبا از پیدا کردن کار و شغلی مناسب در جامعه دل بریده است در دنیای اینترنت به دنبال کار و شغلی مناسب برای خود می گردد.

به گزارش فرتاک نیوز، این دنیای بزرگ و عجیب بیش از آن چیزی که فکرش را می کنیم می تواند برای ما موقعیت شغلی مناسب داشته باشد. اما بیش از آن که بخواهیم از موقعیت های موجود در این فضا صحبت کنیم، می خواهیم به موضوعی بنیادی تر بپردازیم. در سوال ما اینجاست که در کسب و کار های اینترنتی داشتن علاقه مهم است یا استعداد؟

در واقع در دنیای حقیقی و در فضای بیرون متاسفانه هر دو این ویژگی ها، یعنی علاقه و استعداد کمتر مورد توجه قرار می گیرند و یا به کل فراموش شده اند. اما کسب و کار های اینترنتی دقیقا بر اساس استعداد و علاقه فردی به وجود آمده و رشد و نمو پیدا کرده است.

اما با گسترش انواع این کسب و کارها و نیاز روزافزون ایران و جهان به افرادی که در این زمینه مشغول به کار شوند، این سوال مطرح می شود که در انتخاب کسب و کار های اینترنتی استعداد خود را بیشتر مد نظر قرار دهیم یا دنباله روی علاقه خود باشیم؟ 

قبل از پاسخ دادن به این سوال این نکته را یادآور می شویم که برعکس دنیای واقعی و در بیرون از خانه که پیدا کردن شغل بسیار سخت و شاید ناممکن باشد و به نوعی شغل های مختلف اشباع شده اند.

دنیای مجازی و فضای اینترنت به وفور نیاز به کسانی دارند که در انواع زمینه های مختلف وارد بازار کار شوند. از این رو شما به عنوان کسی که می خواهد یکی از کسب و کار های اینترنتی را انجام دهد حق انتخاب خواهید داشت. موارد مختلفی در این حق انتخاب می تواند تاثیر بگذارد که مهمترین آن ها علاقه و استعداد می باشد.

کسب و کار اینترنتی

استعداد و علاقه دو سوی یک سکه

بحث اساسی و اصلی این جاست که نه تنها در کسب و کار های اینترنتی بلکه در تمام مراحل زندگی انسانی موفق است که بتواند استعداد و علاقه خود را در یک مسیر قرار دهد و به عنوان و مفهومی بزرگ تری به نام مهارت برسد. اما این اتفاقی است که در وضعیت کنونی جامعه و با نوع آموزش هایی که صورت گرفته در حد و اندازه های یک شعار می باشد.

امروز علاقه ما ناشی از نیازهای ماست. یعنی ما سعی می کنیم علاقه خود را در سمتی قرار دهیم که بتواند نیاز مادی یا معنوی ما را تامین کند. از این رو دچار سردرگمی های بسیاری شده ایم.

از طرفی دیگر متاسفانه نوع آموزشی که ما از کودکی تا به امروز دیده ایم به گونه ای بوده است که تنها چند نوع مهارت خاص آموزش داده می شود و به نوعی کودک یا فرد مجبور است استعداد خود را با این مهارت ها همسان سازی کند. از این رو چیزی که ما امروزه شاهد آن هستیم استعدادی تخریب شده یا تغییر یافته با علاقه ای ناپیدا و نامشخص است.

بنابراین عملاً نمی توان در ابتدای مسیر بر اساس یکی یا هر دوی این موارد دست به انتخاب یکی از کسب و کار های اینترنتی زد. اما بیایید زندگی را سخت نگیریم و راحت تر در این مسیر تصمیم گیری کنیم.

کافی است یک کاغذ سفید بردارید و آن را به دونیم تقسیم کنید. در یک نیمه آن تمام علاقه هایی که فکر می کنید دارید را بنویسید و اصلا به این موضوع فکر نکنید که این علاقه ممکن است تحت تاثیر چه چیزهایی به وجود آمده باشد. در نیمه دیگر کاغذ نیز آن کارها و مهارتهایی را بنویسید که فکر می کنید درآن ها مهارت دارید.

در مرحله بعدی کافی است خط ربطی بین مهارت ها و استعدادهای کشف شده با علاقه های خودتان پیدا کنید. آن علاقه و مهارتی که بیشترین نزدیکی را به یک دیگر دارد به نوعی نزدیک ترین اتفاق به آن چیزی است که می تواند شما را موفق کند.  بنابراین عملاً نه صرف علاقه و نه صرف استعداد باید دست به انتخاب در میان کسب و کار های اینترنتی زد، بلکه باید از نتیجه این دو استفاده کرد.

کسب و کارهای اینترنتی

خلاصه داستان انتخاب کسب و کار های اینترنتی

ما در این مقاله به نوعی سوال خودمان را نقض کردیم و نشان دادیم که نمی توان به تنهایی بر اساس استعداد یا علاقه دست به انتخاب کسب و کار های اینترنتی زد.

از طرفی دیگر دانستیم وضعیت فرهنگی و آموزشی ما به گونه ای است که در کشف استعدادها و علاقه های خودمان سردرگم هستیم.

از این رو در اینجا ما راهی را نشان دادیم که به واسطه آن می توان به شکل تقریبی به انتخابی مناسب رسید. اما یادتان باشد نتیجه بهتر زمانی مشخص می شود که بتوانید استعداد و علاقه انتخاب شده را در عمل امتحان کنید. اما در این امتحان به آن فرصت دهید و یادتان باشد که آن را قرار نیست به شکل بنیادین تغییر بدهید، بلکه با فکر اصلاح آن اقدام کنید. این گونه می توانید موفق شوید.

کسانی که به هر دلیلی از شاخه ای به شاخه دیگر می پرند و نه تنها موفق نمی شوند بلکه زمان و عمر خود را که با ارزش ترین چیز برای هر انسانی می باشد را از بین می برند. یک چیز را انتخاب کنید و در عمل و تکرار مداوم آن تنها به فکر اصلاح و تقویت آن باشید.

کسب و کار های اینترنتی این فرصت را برای شما به خوبی ایجاد می کند که از علاقه و استعداد خودتان درآمد داشته باشید و در کنار آن لذت ببرید. به شرطی که خودتان بخواهید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۱۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان