//
کدخبر: ۲۷۴۵۳۶ //

قیمت خودرو سکته کرد/ پای سقوط دلار در میان است

گزارش های رسیده از بازار خودرو نشان می دهد در پی کاهش قیمت‌ها در بازار ارز، رشد غیرمنطقی و دیوانه‌وار قیمت خودرو نیز متوقف شده است.

قیمت خودرو سکته کرد/ پای سقوط دلار در میان است

 خریداران خودرو در هفته جاری نه تنها نگران افزایش قیمت‌ها نیستند بلکه در برخی از محصولات با کاهش یک تا دو میلیون تومان نیز مواجه شده‌اند. البته این کاهش قیمت‌ها، رکود بازار خودرو را برطرف نکرده است و رشد قیمت‌ها در هفته قبل به حدی بوده که هنوز توان و جرأت خرید ایجاد نشده است.

به گزارش فرتاک نیوز، همبستگی بازارهای مختلف از جمله بازار خودرو با نوسانات بازار ارز از برخی جهات نگران کننده و از برخی نظرها امیدوار کننده است. نگران کننده از این جهت که با نوسان های افزایشی نرخ ارز، قیمت خودرو نیز دچار نوسان و گرانی شدید می شود و امیدوار کننده از این جهت که برای همه روشن شده است که قیمت بالای ارز بیش از آن که بیان گر واقعیت های اقتصادی باشد، ناشی از انتظارات تورمی و هیجانات است و در نتیجه کاذب بودن قیمت ارز در مورد خودرو نیز مصداق دارد. به بیان ساده تر قیمت هایی که اکنون در بازار خودرو شاهد هستیم قیمت های واقعی نیست و چنانچه نرخ ارز با کاهش مواجه شود قیمت خودرو نیز با کاهش شدید مواجه خواهد شد.

نگاهی به قیمت خودروهای پرتقاضای بازار

در گزارشی که خبرنگار تسنیم دیروز از بازار خودرو تهیه کرد، قیمت سمند ال‌ایکس را ۱۴۴ میلیون تومان، قیمت سمند سورن را ۱۹۰ میلیون تومان و قیمت پژو ۴۰۵ را ۱۴۳ میلیون تومان اعلام شد. بر اساس این گزارش، پژو پارس tu۵ با قیمت ۲۱۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۱۶۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ۵ با قیمت۲۰۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق دار با قیمت ۱۹۵ میلیون تومان، رانا با قیمت ۱۶۲ میلیون تومان و هایماS۷ با قیمت ۵۵۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

علاوه بر این پژو ۲۰۷ i دستی با قیمت ۲۳۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ i اتوماتیک با قیمت ۳۱۸ میلیون تومان، دنا با قیمت ۲۱۸ میلیون تومان، پراید X۱۱۱ با قیمت ۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید X۱۳۱ با قیمت ۸۱ میلیون تومان، تیبا ۲ با قیمت ۱۰۹ میلیون تومان، تیبا صندوق دار با قیمت ۹۶ میلیون تومان و ساینا با قیمت ۱۰۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۴۵۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان