//
کدخبر: ۲۶۵۸۵۹ //
رئیس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری:

کسانی که بیمه بیکاری نگرفتند بخوانند

رئیس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه برای پرداخت مرحله اول بیمه بیکاری مربوط به اسفند سال گذشته حدود 316 نفر در کرمانشاه مشمول بودند، گفت: افرادی که تا کنون مبلغ بیمه بیکاری برای آنها واریز نشده، نیاز به مراجعه حضوری ندارند.

کسانی که بیمه بیکاری نگرفتند بخوانند
به گزارش فرتاک نیوز،

حسن مرادی در گفت و گو با خبرنگار، با اشاره به پرداخت مرحله اول بیمه بیکاری مربوط به افرادی که شغل خود را به دلیل شیوع بیماری کرونا از دست دادند، افزود: تعداد افراد مشمول بیمه بیکاری اسفند سال گذشته در استان کرمانشاه که در سامانه مربوطه ثبت‌نام کردند، 316 نفر بوده است.

وی ادامه داد: اگر بیمه بیکاری برای تعدادی از این افراد واریز نشده دلیل آن نادرست بودن شماره حساب و یا شماره شبا است که قطعا برای آنها پیامک ارسال شده تا نسبت به اصلاح شماره حساب یا شماره شبای خود اقدام کنند.

رئیس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه این افراد هیچ نیازی به مراجعه حضوری به اداره کار ندارند، یادآور شد: تنها کاری که باید انجام دهند اصلاح اطلاعات بانکی در سامانه مربوط به بیمه بیکاری است.

وی تاکید کرد: برخی افراد ثبت‌نام شده نیز مشمول دریافت بیمه بیکاری نبودند که البته هیچ پیامکی هم مبنی بر مشمول بودن دریافت نکردند و واریز بیمه بیکاری برای آنها صورت نمی‌گیرد.

مرادی با اشاره به اینکه وزارت کار هیچ نقشی در تعیین رقم پرداختی بابت بیمه بیکاری اسفند گذشته نداشته، خاطرنشان کرد: مراجعات زیادی به دلیل پایین بودن مبلغ واریزی داشتیم که از افراد تقاضا داریم به این دلیل نیز به ما مراجعه نکنند، زیرا هیچ دخل و تصرفی در تعیین آن نداریم.

مرادی درباره پرداخت بیمه بیکاری برای فروردین ماه نیز یادآور شد: بر اساس آنچه اعلام شده مبلغ بیمه بیکاری فروردین طی چند هفته آینده و بیمه بیکاری اردیبهشت نیز پس از آن پرداخت خواهد شد و معیار محاسبه رقم آن بر اساس پایه حقوق سال 1399 خواهد بود.

وی تعداد افرادی که برای دریافت بیمه بیکاری فروردین در استان مشمول هستند را 6502 و تعدا واجدین شرایط اردیبهشت ماه را نیز 1019 نفر اعلام کرد و گفت: در مجموع مشمولین بیمه بیکاری برای سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت در استان به 7837 نفر رسیده است.

رئیس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه ثبت نام بیمه بیکاری متوقف نیست و سامانه باز است، گفت: افرادی که با شروع کسب و کار به شغل خود برگشته‌اند باید در سامانه اعلام کنند و افرادی هم که همچنان بیکار هستند باید مدارک مربوط به بیکاری خود را در سامانه بارگذاری کنند که درباره وضعیت بیمه بیکاری آنها برای ماه‌های خرداد به بعد تصمیم‌گیری شود.

مرادی اظهار کرد: این نکته را نباید فراموش کرد که همه مشمولین بیمه بیکاری مربوط به بیماری کرونا نیستند، بلکه در روال عادی نیز همیشه تعدادی متقاضی بیمه بیکاری داریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۸۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان