//
کدخبر: ۲۴۰۶۰۶ //

ادامه رشد بازار سرمایه تا پایان سال

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه پول‌های جذب شده در بازار سرمایه اکنون در حال کمک به رشد این بازار است، گفت: انتظار می رود این روند افزایشی تا پایان سال تداوم یابد.

ادامه رشد بازار سرمایه تا پایان سال
به گزارش فرتاک نیوز،

عرفان هودی افزود: از نظر حجم معاملات مشخص است سهامداران حاضر در بازار افرادی خبره محسوب می شوند که به صورت حمایتی در حال خرید از بازار هستند و عمده خرید این افراد در نوبت دوم معاملات بازار انجام می شود.

وی اضافه کرد: سهامداران تازه کار در بازار افرادی عجول به حساب می آیند که منتظرند به محض رشد بازار و شناسایی سود از این بازار خارج شوند.

هودی خاطرنشان کرد: اخیرا فشار عرضه سهام در نیمه‌های نخست معاملات زیاد است در حالی که در نیمه دوم بازار صف فروش جمع‌آوری و بازار بیشتر به سمت خرید پیش می‌رود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: دیگر بازارها مانند طلا، دلار، خودرو، مسکن و بانک اتفاق خاصی رخ نداده که قادر به جذب سرمایه‌های مردم باشد؛ بنابراین اکنون شاهد انتقال نقدینگی و ورود سرمایه به بازار سرمایه هستیم.

وی با بیان اینکه روند بازار در دو ماه اخیر روند صعودی را در پیش گرفت، اما هفته‌ای که با ترور سردار سلیمانی همراه شد، شرایط نزولی یافت.

به گفته این کارشناس،  شاخص بورس در هفته‌ای که ریزشی بود بعد از اصلاح صورت گرفته به سرعت تغییر مسیر داد و به سمت روند افزایشی رفت که به دنبال آن شاهد شکسته شدن چند رکورد تاریخی بودیم.

هودی با بیان اینکه پول‌های جذب شده در بازار سرمایه اکنون در حال کمک به رشد این بازار است، گفت: میانگین رشد شاخص بورس به صورت روزانه  دو هزار واحد بود، اکنون اصلاح کوتاه‌مدتی برای بازار پیش‌بینی می‌شود که انجام آن حتمی است اما به دلیل ورود حجم سنگینی از نقدینگی اصلاحی که صورت می‌گیرد سنگین نخواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته اگر در تعطیلات پیش رو شاهد تهدید اتفاقات سیاسی و ریسک‌های غیرسیسماتیکی در کشور نباشیم معاملات بازار در هفته آینده افزایشی خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: در بازارهای دیگر اتفاقی رخ نمی‌دهد که سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری به سمت آن بازرها پیش بروند به همین دلیل ورود نقدینگی موجود در بازار  کمک چشمگیری به رشد این بازار داشته است، اگر نرخ سود بانکی از ۱۵ درصد سالیانه به ۱۷ درصد افزایش یابد به طور حتم شاهد واکنش منفی بازار سرمایه و کاهش سرمایه گذاری در این بازار خواهیم بود.

وی افزود: در اسفند ماه شاهد دو اتفاق مهم در کشور یعنی انتخابات ریاست جمهوری و نیز نزدیک شدن به ایام نوروز خواهیم بود که این مسایل تاثیر ویژه‌ای را در معاملات بازار خواهد داشت.

هودی گفت: از ۲۰ اسفند به بعد برخی از سهامداران به دلیل شناسایی سود شروع به نقد کردن سهام خود می کنند تا در چند روزی که معاملات انجام نمی‌شود پول نقد در اختیار داشته باشند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: هر انتخاباتی یک تفکرات سیاسی را با خود به همراه دارد که در بازار سرمایه تاثیر گذاری دارد، بنابراین در یک ماهی که قرار است انتخابات برگزار شود در صورتی که قیمت دلار ثابت باشد و نرخ های جهانی تغییری نکند، بازار به روند مثبت خود ادامه می دهد.

وی با تاکید بر اینکه شاخص بورس تا پایان سال به کانال ۴۳۰ هزار واحد خواهد رسید، گفت: در این دوران گروه خودرو، بانک و سیمانی ها  به دلیل تجدید ارزیابی با رشد همراه می شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۰۶۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان