//
کدخبر: ۲۲۳۲۱۴ //

کاهش ۱۹ درصدی ثبت تعاونی‌ها در مهر ۹۸

تعداد تعاونی های ثبت شده در مهر ماه سال جاری ۲۶۱ واحد بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل (۳۲۱ واحد) کاهشی معادل ۱۹ درصد دارد.

 کاهش ۱۹ درصدی ثبت تعاونی‌ها در مهر ۹۸
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس گزارش های اخذ شده از سامانه جامع آمارهای ثبتی تعاون، در مهر ماه 98 تعداد 261 شرکت تعاونی و 2 اتحادیه در این ماه تشکیل و ثبت شده اند که وضعیت فعالیت آنان در حال بهره برداری و یا دست اجرا می باشند. تعداد کل اعضا تعاونی های مذکور 6115 نفر و تعداد شاغلان 3553 نفر و سرمایه اولیه حدود 85 میلیارد ریال می باشد. متوسط تعداد اعضا و شاغل مربوط به این تعاونی ها به ترتیب 23 و 14 نفر می باشد.

 بیشترین تعداد تعاونی تشکیل و ثبت شده به استان های خراسان رضوی و فارس هر کدام با 19 تعاونی و خوزستان و لرستان هر کدام با 17 تعاونی تعلق دارد. بیشترین تعداد تعاونی ثبت شده در فعالیت های کشاورزی و صنعتی به ترتیب با 69 و48 واحد می باشند.

تعاونی های دارای فعالیت « مستغلات اجاره و فعالیت کسب و کار» و « عمده فروشی و خرده فروشی» به ترتیب با 1408 و 1359 نفر دارای بیشترین اعضا می باشد. همچنین بیشترین شاغل مربوط به تعاونی های دارای فعالیت « ساختمان» و « مستغلات اجاره و فعالیت های کسب و کار»به ترتیب 703 و 693 نفر می باشد.

 *مقایسه عملکرد ماه مهر 98 نسبت به شهریور ماه 98

 تعداد تعاونی های ثبت شده در مهر ماه سال جاری 261 واحد در مقایسه با ماه گذشته 228 واحد افزایشی معادل 14 درصد دارد. تعداد اعضا افزایشی معادل 7 درصد و تعداد فرصت شغلی کاهشی معادل 10 درصد را به همراه دارند.

* مقایسه عملکرد ماه مهر 98 نسبت به مهر 97

 تعداد تعاونی های ثبت شده در مهر ماه سال جاری 261 واحد در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل 321 واحد کاهشی معادل 19 درصد دارد که این میزان برای تعداد اعضا افزایشی معادل 22 و تعداد فرصت شغلی کاهشی معادل 20 درصد را به همراه دارد.

 

اشتغال‌زایی , اتاق تعاون ایران ,

اشتغال‌زایی , اتاق تعاون ایران ,

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۳۲۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان