//
کدخبر: ۲۱۶۳۴۲ //

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۷/۰۶

در پایان معاملات روز جمعه قیمت هر بشکه نفت برنت با ۸۳ سنت معادل ۱.۳ درصد کاهش به ۶۱ دلار و ۹۱ سنت رسید.

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رویترز، در حالی که تولید نفت عربستان افزایش یافته و سرمایه گذاران نگران افت رشد تقاضا برای نفت به دلیل کند شدن رشد اقتصادی چین هستند، قیمت نفت روز جمعه کاهش داشت و افت هفتگی را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، در پایان معاملات روز جمعه قیمت هر بشکه نفت برنت با 83 سنت معادل 1.3 درصد کاهش به 61 دلار و 91 سنت رسید. دیروز قیمت نفت برنت تا رقم 60 دلار و 76 سنت پایین آمده بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 50 سنت معادل 0.9 درصد کاهش به 55 دلار و 91 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدییت دیروز تا رقم 54 دلار و 75 سنت پایین آمده بود.

قیمت نفت برنت در این هفته افت 3.7 درصدی را پشت سر گذاشت که بیشترین کاهش از اوایل ماه اوت تاکنون بود. نفت خام آمریکا نیز در مجموع معاملات هفتگی 3.6 درصد افت داشت که شدیدترین افت از اواسط جولای تاکنون بوده است.

پس از انتشار خبرهایی در این باره که دولت آمریکا در حال بررسی خارج کردن نام شرکت های چینی از فهرست شرکت های فعال در بورس آمریکاست، قیمت سایر دارایی های پرریسک نیز همزمان با طلا پایین آمد.

در اوایل جلسه دیروز و پس از آنکه حسن روحانی رئیس جمهوری ایران اعلام کرد که آمریکا پیشنهاد کرده در قبال لغو تمام تحریم ها علیه ایران مذاکراتی بین دو کشور صورت پذیرد، قیمت نفت کاهش داشت. اما پس از آن دونالد ترامپ در توئیتی مدعی شد که درخواست تهران در این باره را رد کرده است.

فیل فلین، تحلیلگر بازار نفت در شیکاگو گفت: «ما داریم تیتر اخبار را یکی پس از دیگری دنبال می کنیم.»

دیگر خبری که بر نوسانات بازار نفت تاثیرگذار بود، خبر روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه مبنی بر موافقت عربستان با آتش بس جزئی در یمن بود، که البته متعاقبا از سوی حوثی های یمن تکذیب شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۶۳۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان