//
کدخبر: ۲۰۷۲۶۸ //

کشتی آدریان دریا در حال آماده‌سازی برای حرکت است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ربودن غیرقانونی نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق درباره آخرین وضعیت گریس۱ یا کشتی آدریان دریا گفت: کشتی آدریان دریا در حال آماده‌سازی برای حرکت است و این کشتی یا خدمه دارد یا خدمه در راه دارد.

 کشتی آدریان دریا در حال آماده‌سازی برای حرکت است
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم روز جهانی دریانوردی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رشد تخلیه و بارگیری در بنادر ایران از مرز 60 میلیون تن عبور کرده است، گفت: صادرات رشد 6درصدی داشته و حجم واردات هم رشد 25درصدی را تجربه می‌کند. صنایع دریایی ما در ایجاد ظرفیت و تولید شناورهای جدید و تعمیر اساسی شناورها و ناوگان نفتکش تولید و اشتغال مناسبی در سال 98 داشته است و این نشان‌دهنده ظرفیت بی‌نظیر و اهتمام دستگاه‌ها است.

اسلامی با بیان اینکه سال 98 یکی از سال‌های ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است، افزود: در این سال ما موفق شدیم در اوج تحریم‌های غیرقانونی در همه شاخص‌ها در حوزه دریانوردی رشد و حرکت مثبت و پایدار داشته باشیم.

وی با اشاره به ربایش غیرقانونی نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق اظهار کرد: اوج اقتدار ایران آنجا بود که علی‌رغم این اقدام غیرقانونی و توقیف نفتکش ایرانی، دولت انگلیس با پیگیری‌های حقوقی ما ناگزیر از رهایی این کشتی شد. این اقدام در مقایسه با اقداماتی که در سال‌های گذشته و در زمانی که دولت‌های دست‌نشانده پیش از انقلاب در ایران بودند، کاملاً متفاوت است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دریاها و آب‌های آزاد و سرزمینی بیانگر اقتدار ایران است درباره آخرین وضعیت گریس1 یا کشتی آدریان دریا گفت: کشتی آدریان دریا در حال آماده‌سازی برای حرکت است و این کشتی یا خدمه دارد یا خدمه در راه دارد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنانش ابراز کرد: مهم‌ترین برنامه ما در حال حاضر اجرای طرح جامع توسعه سواحل مکران است که به‌تصویب رسیده و در این راستا یک سند طراحی بلندمدت برای ظرفیت سرزمینی و جمعیتی تهیه کرده‌ایم. این طراحی براساس هدایت شورای‌عالی سواحل مکران به‌ریاست معاون اول رئیس‌جمهور دنبال و مهم‌ترین طرح دو منطقه بزرگ صنعتی در حوزه چابهار و بندر جاسک محسوب می‌شود.

وی افزود: این طرح جامع توسط وزارت راه به‌تصویب رسیده و اجرای آ‌ن هم توسط وزارت راه دنبال می‌شود. امیدواریم با فعال کردن حوزه جاسک که پایانه نفتی و مجتمع بزرگ صنعتی و شهر جدید مکران نیز جزو آن است، شاهد رشد در آینده نزدیک باشیم.

اسلامی درباره پرواز حجاج و اخبار مربوط به تأخیر در این پروازها گفت: پروازهای حج هیچ تأخیری ندارد اما سری اول به‌دلیل عدم هماهنگی در انتقال حجاج در عربستان هواپیماهای ما از آسمان این کشور به یزد و ساری برگردانده و منتظر صدور مجوز پرواز شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۲۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان