//
کدخبر: ۲۰۷۱۷۴ //

کسب و کار اینترنتی؛کار را از کجا آغاز کنیم؟

طی چند سال گذشته، کسب‌وکارهای اینترنتی بیش از هر زمانی دیگری در زندگی مردم نقش و اهمیت پیدا کرده‌اند. بخش قابل توجهی از نیازهای روزانه، از خرید مایحتاج مصرفی گرفته تا تامین خدمات مورد نظر مثل جابجایی و ... از طریق اینترنت انجام می‌شود و هر روز، کسب‌وکارهای بیشتری از ظرفیت‌های اینترنت برای جذب مشتری و توسعه‌ی تجارت خود بهره می‌برند.

کسب و کار اینترنتی؛کار را از کجا آغاز کنیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

بنابر اعلام مدیر وب، با نگاهی به بیلبوردهای سطح شهر درخواهید یافت که بر خلاف گذشته که اپراتورهای تلفن همراه و شرکت‌های تولید کننده مواد غذایی و بانک‌ها بر سر جلب توجه مردم رقابت داشتند، حالا این رقابت بین استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین در جریان است. بد نیست به این موج تازه دقیق‌تر نگاه کنیم و نقش و موقعیت خود را در آن بیابیم. شاید وقت مناسب برای راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین‌مان همین حالا باشد!

چرا کسب‌وکار آنلاین؟

هرچند بعید است که خود شما دلایل اهمیت کسب‌وکارهای آنلاین را ندانید، اما بد نیست که صحبت را با بر شمردن فواید این شیوه از تجارت آغاز کنیم.

شاید مهمترین دلیل اهمیت کسب‌وکارهای آنلاین، هزینه‌های پایین‌تر نسبت به کسب‌وکارهای سنتی باشد. فرض کنید که می‌خواهید یک فروشگاه لوازم الکترونیکی راه‌اندازی کنید. هزینه‌های مربوط به اجاره‌ی یک مغازه، دکوراسیون، تامین اجناس و... را در نظر بگیرید، قطعا با عددی بزرگی پر از صفر مواجه می‌شوید! حال آنکه، در عصر حاضر و با کمک ابزارهای آنلاین می‌توانیم با هزینه‌ای به مراتب کمتر و در بازه‌ی زمانی به مراتب کوتاه‌تر فروشگاه خود را به صورت آنلاین راه‌اندازی کنید. این مثال را می‌توان در همه‌ی حوزه‌های کسب‌وکار تسری داد.

علاوه بر هزینه، حجم مشتریان بالقوه در فضای مجازی نیز عامل و محرک بزرگی‌ست که موجب می‌شود شما به این حوزه توجه بیشتری داشته باشید. در صورتی که فروشگاه خود را به صورت آفلاین راه‌اندازی کنید، در بهترین حالت مشتریانی در همان محدوده خواهید داشت، اما یک فروشگاه آنلاین می‌تواند مشتریانی در سطح یک کشور و حتی جهان داشته باشد. دقیقا به همین دلیل است که بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ آفلاین به سمت فضای دیجیتال روی آورده و سعی می‌کنند بیزینس خود را در این حوزه گسترش دهند.

عامل سوم، تمایل و رغبت مصرف کنندگان است. تحقیقات بسیاری در جهان درباره‌ی عادات و رفتارهای مصرف کنندگان در حوزه‌ی خرید صورت گرفته و همگی نشان‌دهنده‌ی آن است که ترجیح عامه‌ی مردم به استفاده از خدمات انلاین تغییر کرده است. عموما افراد ترجیح می‌دهند بجای آنکه وقت خود را با گشت‌وگذار در فروشگاه‌ها و پاساژهای مختلف صرف کنند، پشت کامپیوتر یا به وسیله‌ی تلفن همراه خود به خرید مایحتاج خود بپردازند.

این سه دلیل، بخش مختصری از همه‌ی دلایلی‌ست که می‌توان برای اهمیت کسب‌وکارهای آنلاین بیان کرد.

به چه میزان سرمایه نیاز داریم؟

تقریبا هیچ! شاید اولین چیزی که به ذهن‌تان خطور می‌کند این است راه‌اندازی یک تجارت آنلاین به منابع مالی زیادی نیازمند است. راستش را بخواهید، چندان درست فکر نمی‌کنید! با یک تحقیق ساده درخواهید یافت که بزرگترین کسب‌وکارهای آنلاین، چه در جهان و چه در ایران، بدون در اختیار داشتن منابع بالای مالی ایجاد شده‌اند و توانسته‌اند با سرمایه‌ای محدود برای تامین نیازهای اولیه شکل گیرند.

آنچه در این حوزه مهم است، توانایی شما در خلق یک ارزش جدید و ایجاد پیشنهادی تازه و جذاب برای کاربران است. مهمترین مزیت کسب‌وکارهای آنلاین نسبت به تجارت‌های سنتی آن است که به کاربران و مصرف‌کنندگان، پیشنهادات تازه و ارزش‌های نوینی را پیشنهاد می‌دهند. دیجی‌کالا، سرعت دسترسی به محصولات باکیفیت را افزایش داده و اسنپ، هزینه‌ی جابجایی درون شهری را کم کرده است. اگر بتوانید برای یک نیاز یا مساله، پاسخ جداب و تازه‌ای ارائه کنید، بخش مهمی از راه را پیموده و با موفقیت فاصله‌ی کمی دارید.

راه‌اندازی یک کسب‌ و کار اینترنتی، از یک ایده و پیشنهاد آغاز می‌شود. اگر توانسته باشید ایده‌ی درست را بیابید، هزینه‌های لازم برای راه‌اندازی آن کسب‌وکار می‌تواند در کمترین حالت ممکن تعریف شود.

کار را از کجا آغاز کنیم؟

در قیاس با یک دهه‌ی قبل، پذیرش مردم برای استفاده از خدمات و سرویس‌های آنلاین به مراتب بیشتر شده است. همانطور که پیش‌تر عنوان شد، کمتر کسی را می‌توان یافت که تجربه‌ی خرید اینترنتی یا استفاده از سرویس‌های آنلاین را نداشته باشد و این خود نشان‌دهنده‌ی آن است که پتانسیل بالایی در این حوزه وجود دارد. هرروز به تعداد کسب‌وکارهای آنلاین افزوده می‌شود و هرروز، هرروز، افراد بیشتری از فضای دیجیتال برای رفع نیازهای خود بهره می‌برند. اگر شما هم می‌خواهید از این فرصت تازه بهره ببرید، مراحل پنج‌گانه‌ی زیر می‌تواند شما را به این عرصه وارد کند.

یک: کشف یک پیشنهاد/راه‌حل

همانطور که پیش‌تر عنوان شد، مقدمه‌ی ورود به دنیای کسب‌وکارهای اینترنتی، پیشنهادِ یک راه‌حل تازه و یک ارزش جذاب است. به اطراف خود نگاه کنید و سعی کنید نیازی را در بین گروهی از کاربران کشف کنید. تلاش کنید برای یک مساله یا نیاز ساده و روزمره، پاسخی بهتر و ارزان‌تر ارائه کنید. مثلا اسنپ، برای نیاز به جابجایی، راه‌حلی ساده‌تر و ارزان‌تر پیشنهاد کرد و توانست در زمانی کوتاه، به مقبولیتی عمومی از جامعه دست یابد.

دو: توانایی‌های خود را بشناسید

بدون شک شما در حوزه‌ای دارای تخصص و تجربه‌اید و این توانایی می‌تواند نیاز افراد زیادی را پاسخ دهد. به این فکر کنید که با چه روشی می‌توانید از بستر اینترنت برای عرضه‌ی مهارت خود بهره ببرید. مثلا اگر در زبان انگلیسی دارای مهارت هستید، می‌توانید یک وب‌سایت انلاین برای آموزش دیجیتال راه‌اندازی کنید.

سه: مهارت‌های لازم را به دست آورید

برای راه‌اندازی کسب‌ و کار اینترنتی خود لازم است که در حوزه‌های بازاریابی و فنی مهارت کافی را داشته باشید. وب‌سایت مدیر وب محتوای زیادی در این خصوص آماده کرده است که می‌تواند دانش شما را ارتقا داده و مسیر حرکتی شما را کوتاه‌تر کند. همچنین با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید به ده‌ها منبع آموزشی کارآمد دست یابید.

چهار: همین حالا شروع کنید!

اقدام برای راه‌اندازی کسب‌ و کار اینترنتی را به بعد موکول نکنید. زمان به سرعت در حال گذر است و ممکن است همین حالا که مشغول خواندن این مقاله‌اید، افراد دیگری نیز به فکر ساختن کسب‌وکاری شبیه به آنچه در نظر شماست باشند! پس عجله کنید و همین حالا مقدمات کار را ایجاد کنید!

--

ما در کنار شماییم

مدیر وب یک وبسایت آموزشی آنلاین است که می‌تواند شما را در مسیر راه‌اندازی کسب‌وکار اینترتی و دیجیتال مارکتینگ راهنمایی کند. آموزش‌های رایگان این وبسایت، شروع خوبی برای پای گذاشتن در این عرصه است. امیدواریم که این متن و سایر متون و ویدئوهای سایت بتواند برای‌تان مفید باشد و شما را در راه ایجاد یک کسب‌وکار موفق آنلاین راهنمایی کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۱۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان