//
کدخبر: ۲۰۷۰۳۸ //

وزارت صمت عهده‌دار مسئولیت بازرگانی بخش کشاورزی شد

با تصمیم هیات وزیران مصوبه اصلاحیه آیین‌نامه اجرای قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی در وزارت جهاد لغو و وظایف و اختیارات وزیر و وزارت صمت در شرکت بازرگانی دولتی ایران مجدداً برقرار می‌شود.

وزارت صمت عهده‌دار مسئولیت بازرگانی بخش کشاورزی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از دفتر هیات دولت، با تصمیم هیات وزیران مصوبه «اصلاحیه آیین‌نامه اجرای قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهادکشاورزی» لغو و وظایف و اختیارات وزیر و وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و شرکت‌های زیرمجموعه آن مجدداً برقرار می‌شود.

با تصمیم هیئت وزیران در جلسه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ در اجرای قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی - مصوب ۱۳۶۸ - و اصلاحات بعدی آن، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران مکلف است به عنوان مباشر خرید تضمینی محصولات کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی، برنج و خرید توافقی شکر، مطابق مصوبات شورای اقتصاد و دستورالعمل‌های مربوط اقدام کند.

    هم‌چنین، مسئولیت ذخایر راهبردی کالاهای نهایی شامل گندم، برنج، روغن، شکر، گوشت قرمز و گوشت مرغ و همچنین تنظیم بازار این کالاها به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل می‌شود و در مورد نهاده‌های دامی شامل ذرت، انواع کنجاله و جو بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

بر اساس این تصمیم شرکت پشتیبانی امور دام کشور موظف است، در اجرای سیاست‌ها و مصوبات کارگروه تنظیم بازار، همکاری و هماهنگی لازم را انجام دهد.

گفتنی است، سازمان برنامه و بودجه کشور می‌بایست نسبت به ابلاغ و تخصیص منابع و ردیف‌های اعتباری و متفرقه امور مرتبط به بند (الف) ماده (۱) قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی  در وزارت جهاد کشاورزی - مصوب ۱۳۹۱ - به وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام کند.

سازمان اداری و استخدامی کشور نیز نسبت به انجام اصلاحات ساختاری لازم برای تقویت بخش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با پیشنهاد آن وزارتخانه و متناسب با مفاد این تصویب‌نامه اقدام نماید.

برای مشاهده این مرقومه اینجا را مشاهده کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۰۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان