//
کدخبر: ۲۰۳۴۹۱ //

قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت مثقال طلا امروز ۹۸/۰۵/۰۵

هم‌اکنون هر گرم طلای ۱۸عیار ۴۰۳ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی ۴میلیون و ۱۷۲ هزار تومان قیمت خورده است.

 قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت مثقال طلا امروز ۹۸/۰۵/۰۵
به گزارش فرتاک نیوز،

 قیمت طلا در بازارهای جهانی طی روز جاری با کاهش نسبت  به آخرین روز کاری هفته قبل به‌ارزش 1418.5 دلار مبادله می‌شود.

در حالی که انتشار آمارهای ضعیف از نرخ تورم آمریکا، تاثیر آمارهای مثبت رشد اقتصادی این کشور را خنثی کرده و همچنان احتمال کاهش نرخ بهره را زنده نگاه داشته است، قیمت طلا پس از کاهش قابل توجه روز پنجشنبه، دیروز با افزایش مواجه شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.31 درصد افزایش به 1418 دلار و 90سنت رسید، اما همچنان اولین کاهش هفتگی 3 هفته اخیر را به ثبت رساند.

قیمت طلا در بازار آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با 0.3 درصد رشد به 1419 دلارو 30 سنت رسید.

آمارهای وزارت بازرگانی آمریکا نشان داد که رشد اقتصادی آمریکا کمتر از حد انتظار کند شده و رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم سال 2.1 درصد بوده است.

این گزارش همچنین نشان داد که افزایش تورم در سه ماهه گذشته ضعیف بوده است. بر اساس محاسبه فدرال رزرو نرخ تورم اقتصاد آمریکا در سه ماهه اخیر 1.8 درصد بوده در حالی که بانک مرکزی آمریکا تورم 2 درصدی را هدف گذاری کرده بود.

به گزارش تسنیم، در روزهای اخیر کاهش همزمان قیمت جهانی طلا  با قیمت ارز در بازار داخلی، موجب شد تا قیمت طلا و سکه در بازار داخلی کاهش چشمگیری را تجربه کند.

به صورتی که هر گرم طلای 18 عیار در بازار سبزه میدان از کانال 400 هزاری به 300 هزار تومان سقوط کرد هر چند طلا زمان زیادی در این کانال باقی نماند. سقوط آزاد قیمت ها در انواع سکه نیز مشهود بود به طوری که قیمت سکه طرح جدید از کانال 4 میلیونی به 3 میلیون برگشته بود.

البته کاهش قیمت ها در بازار خیلی دوام نداشت و در روزهای قبل سیر صعودی قیمت ها آغاز شد اما از روزهای پایانی هفته قبل بار دیگر مدار بازار طلا و ارز نزولی شد.

  امروز در بازار سبزه‌میدان، قیمت طلا نسبت به روز کاری قبل، افزایش داشته است؛  هر گرم طلای 18عیار با قیمت 403  هزار و 800 تومان، هر گرم طلای 24عیار با قیمت 538 هزار و 400 تومان و هر مثقال طلا با قیمت یک میلیون و 749 هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

سکه‌فروشان سبزه‌میدان، امروز قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید را 4 میلیون و 172 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم را 4میلیون و 44 هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی را 2 میلیون و 288 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی را یک میلیون و 469 هزار تومان و سکه گرمی را 969هزار تومان اعلام کرده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۴۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان