//
کدخبر: ۱۸۶۸۰۲ //

اقدامات تعزیرات در برخورد با عرضه‌کنندگان متخلف شکر، خرما و برنج

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز، اقدامات نهادهای نظارتی مختلف این استان بر بازار شکر، برنج و خرما به قیمت‌ مصوب دولتی را اعلام کرد و از تخلف گرانفروشی شکر توسط فروشگاه زنجیره‌ای در این استان خبر داد.

اقدامات تعزیرات در برخورد با عرضه‌کنندگان متخلف شکر، خرما و برنج
به گزارش فرتاک نیوز،

 علی اکبر مختاری در خصوص آخرین اقدامات دستگاه‌های نظارتی در قالب گشت مشترک تعزیرات به منظور برخورد با تخلفات و کنترل قیمت‌ها، اظهار کرد: یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای کرج اخیراً ۹۵ تن شکر تنظیم بازار را برای عرضه با قیمت سه هزار و ۴۰۰ تومان دریافت کرده بود، اما متاسفانه به دلایل نامعلوم این شکر در فروشگاه مورد نظر مشاهده نشده و در سایر بسته‌بندی‌ها به قیمت گزاف ۹ هزار و ۴۰۰ تا ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسید.

وی افزود: از آنجایی که این شکر با هدف کاهش قیمت شکر بین فروشگاه‌ها توزیع می‌شود، برای این فروشگاه پرونده تشکیل و با اعزام گشت سیار، مقرر شد کل شکر تحویل شده اعاده شود. پس از کشف محموله شکر از انبار این فروشگاه، محموله توقیف و برای عرضه به نرخ دولتی با نظارت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف به فروشگاه رفاه استان البرز ارسال شد.

مختاری در ادامه از پلمب یک انبار مربای تقلبی در کرج خبر داد و گفت: در این انبار ۳ هزار بسته مربای تقلبی کشف شد. این واحد فاقد پروانه وزارت بهداشت بود اما اقدام به بسته‌بندی مربا و نصب برچسب می‌کرد که با کشف تخلف، این انبار پلمب شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز اظهار کرد: با دریافت گزارش مردمی، ۲ تن خرمای خاصویی که در بسته بندی موز نگهداری می‌شد، کشف و با توجه به اختفای محموله به قصد گرانفروشی، دستور عرضه این محموله در مناطق محروم استان به قیمت مصوب ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان صادر و پرونده برای رسیدگی به شعب این اداره کل ارسال شد.

مختاری همچنین از کشف ۲۵ تن برنج خارجی خبر داد و گفت: افراد سودجو و متقلب، برنج‌های خارجی را در کیسه برنج ایرانی بسته بندی و به فروش می‌رساندند که با کشف موضوع توسط بازرسین، محموله به نفع دولت توقیف و یک نفر در این رابطه دستگیر شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۶۸۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان