//
کدخبر: ۱۸۲۳۴۸ //

بازنشتستگی اجباری زنان ممنوع است

دبیرکل خانه کارگر گفت: هیچ دستگاه یا شرکتی حق مجبور کردن زنان به بازنشستگی با ۲۰ سال سابقه کار را ندارد، مگر آن که بیمه شده خودش بخواهد.

بازنشتستگی اجباری زنان ممنوع است
به گزارش فرتاک نیوز،

 علیرضا محجوب در نشست تبیین برنامه‌های هفته کارگر، اظهار کرد: هفته کارگر یادآور روزها و سال‌هایی است که کارگران با سختی کار خصوصاً ساعات طولانی کار مواجه بودند و هنوز هم صنوفی هستند که با چنین مشکلاتی مواجه باشند.

وی موضوع معیشت را اصلی‌ترین مطالبه کارگران در هفته کارگر نام برد و افزود: متأسفانه مشکلات معیشتی کارگران و کاهش قدرت خرید آنها همچنان به قوت خود باقی است و لذا آنچه که در هفته کارگر باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و از آن صحبت شود، پرداختن به معیشت خانوارهای کارگری است.

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به افزایش دستمزدها، گفت: پیش بینی ما از خط فقر رقم سه میلیون تومان و حتی بیش از آن بود و این توفیق حاصل شد که شورای عالی کار در جهت افزایش حقوق کارگران گام بردارد، البته حق مسکن کارگران هنوز نهایی نشده و امیدواریم هرچه سریع‌تر در دولت به نتیجه برسد.

محجوب با انتقاد از عدم اجرای بخشنامه دستمزد سال ۹۸ در بعضی از بخش‌های دولتی، گفت: در صورتی که بخشنامه با سرعت اجرا نشود به رأی و قانون متوسل خواهیم شد.

وی از همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها خواست تا پیشتاز افزایش مزد باشند و با آن مقابله نکنند چراکه این افزایش جبران بخشی از کاهش قدرت خرید است.

به گفته این نماینده مجلس، با وجود افزایش دریافتی، هنوز مشکلات معیشتی کارگران برطرف نشده و دستمزد اسمی نمی‌تواند ملاک اصلی رفع مشکلات معیشتی خانوارها باشد.

دبیر کل خانه کارگر در عین حال در پاسخ به سوالی در خصوص اجبار زنان به بازنشستگی ۲۰ سال در برخی کارگاه‌ها، گفت: هیچ شرکت و بنگاهی حق ندارد زنان را مجبور کند با ۲۰ سال سابقه بازنشسته شوند مگر آنکه بیمه شده خودش بخواهد و الزام قانونی در این خصوص آن است که کارفرما زمانی که فرد از سن قانونی بازنشستگی گذشته باشد، می‌تواند اقدام کند.

محجوب در پایان بیشترین مراجعات مردمی را مراجعات حقوقی عنوان کرد و گفت: این امر نشان می‌دهد که مشکلات حقوقی رو به ازدیاد است و باید فرهنگ‌سازی جدید در این زمینه صورت گیرد، چراکه کار ثابت ما این شده که بخش‌نامه‌های تأمین اجتماعی را باطل کنیم.

 پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هر سال با عنوان" هفته کارگر " نامگذاری شده است که امسال به دلیل برگزاری نشست‌های علمی از چهارم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود. توجه به مطالبات جامعه کارگری و مشکلات معیشتی، اصلی‌ترین خواسته کارگران در این هفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۳۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان