//
کدخبر: ۱۸۲۳۲۹ //

معیشت کارگران محور مطالبات هفته کارگر امسال است

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اینکه مشکل معیشتی کارگران و کاهش قدرت خرید آنها همچنان با وجود افزایش مزد ۹۸ به قوت خود باقی است گفت: محور مطالبات هفته کارگر امسال وضعیت معیشتی کارگران است.

معیشت کارگران محور مطالبات هفته کارگر امسال است
به گزارش فرتاک نیوز،

 علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر در نشست خبری اعلام برنامه های هفته کارگر گفت: مساله مهم ما موضوع معیشتی است و در روز و هفته کارگر تمام دستگاه ها همفکری میکنند اما در واقع مراسمی اعتراضی است و جا دارد بیشترین صحبت درباره معیشت شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات کارگران در بسیاری از صنوف و از جمله در مطبوعات و رسانه‌ها گفت: مشکل معیشتی به قوت خود باقی است.

این نماینده مجلس گفت: پیش بینی ما این بود که خط فقر روی ۳ میلیون تومان در نظر گرفته شود اما در شورای عالی کار با تمام کشاکش ‌ا برای یک کارگر با همسر و فرزند مجموع دریافتی ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان شد.گرچه این عدد نسبت به سال قبل بالا رفت اما همچنان بر مبنای قدر خرید منفی است.

این نماینده مجلس با اشاره به عدم اجرای بخشنامه مزد ۹۸ در بخش های دولتی خاطر نشان کرد: هنوز بخش دولتی افزایش مزد را اعمال نکرده و اگر به سرعت اجرا نشود متوسل به رای و قانون خواهیم شد.‌ درست نیست کارفرمای بخش خصوصی و خرد را تحت فشار قرار دهیم اما کارفرمایان بخش دولتی بگویند بخشنامه مزد هنوز نیامده است در حالی که وزیر یک روز بعد آن را امضا و ابلاغ کرد.

محجوب گفت: این افزایش دستمزد تنها بخشی از کاهش قدرت خرید را پوشش می‌دهد و باید حداقل دو برابر این رخ میداد تا کاهش قدرت خرید جبران شود.

رییس فراکسیون کارگری مجلس تاکید کرد: روز کارگر و هفته کارگر همراه با درخواست ها و مطالبات کارگری باید گرامی داشته شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۳۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان