//
کدخبر: ۱۸۱۰۸۷ //

رئیس سازمان عشایر: خسارت سیل به عشایر ناچیز بود

رئیس سازمان امور عشایر گفت: خسارت سیل به عشایر کشور در مقایسه با منافعی که از بارندگی ها نصیب عشایر شده است، بسیار ناچیز است.

رئیس سازمان عشایر: خسارت سیل به عشایر ناچیز بود
به گزارش فرتاک نیوز،

کرمعلی قندالی عصر چهارشنبه در بازدید از سد عشایری منطقه میاندشت اسفراین اظهار داشت: وی یکی از ظرفیت های فراهم شده اخیر را استفاده از رواناب هایی دانست که در مناطق عشایری ایجاد شده و باید آنرا مدیریت و برای ذخیره آن برنامه ریزی کرد.
وی افزود: این در حالی بود که با پیش بینی های انجام شده و هشدار به موقع، تنها خسارات مالی محدودی از ناحیه سیل متوجه عشایر شده است.
وی افزود: میزان خسارات وارده به عشایر 3 هزار میلیارد ریال برآورد و به دولت گزارش شده تا پس از تصویب در روزهای آینده، بتوان برای جبران آسیب های وارد آمده به این قشر پرتلاش از آن بهره گرفت.
قندالی افزود: این سازمان برای پرداخت تسهیلات به عشایر خسارت دیده از سیل مشکلی ندارد و آنان از تسهیلات 500 میلیون ریالی با بهره 4 درصد برخوردار می شوند.
رئیس سازمان امور عشایر با اشاره به گذشت 8 سال از آغاز اجرای سد میاندشت اسفراین افزود: مشکلات فنی پیش آمده و پیگیری برای رفع تنش های جنس خاک استفاده شده در اجرای این پروژه، موجب طولانی شدن مدت اجرای آن شد.
قندالی گفت: سال گذشته از محل اعتبارات ملی برای اجرای این پروژه 25 میلیارد ریال مصوب و پرداخت شد و امسال نیز 50 میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافته است که تلاش خواهیم کرد با تخصیص اعتبارات بیشتر، این طرح تا سه ماه آینده به بهره برداری برسد.
سد خاکی میاندشت اسفراین پس از تکمیل قابلیت ذخیره سازی 11 میلیون مترمکعب آب مورد مصرف عشایر را خواهد داشت.
طاهر رستمی، فرماندار اسفراین نیز در این بازدید گفت: سیلاب های اخیر 51 میلیارد ریال به عشایر این شهرستان خسارت زده است.
11 درصد از جمعیت 120 هزار نفری شهرستان اسفراین عشایر هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۱۰۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان