//
کدخبر: ۱۷۶۵۲۱ //

قیمت دلار در سال ۹۸ چه روندی را شروع کرده است؟

از ابتدای فروردین ماه سال 1398 تا امروز، جمعه نهم فروردین ماه دلار چه تغییراتی کرد؟ آیا نوسانات در بازار ارز طی این مدت کوتاه قابل توجه بود؟

قیمت دلار در سال ۹۸ چه روندی را شروع کرده است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

قیمت دلار در سال ۹۷ نوسان قابل توجهی را تجربه کرد و در نهایت دلار در سال گذشته با بازدهی بیش از ۱۶۰ درصدی به کار خود پایان داد. اما قیمت دلار در سال ۹۸ چه روندی را شروع کرده است؟

دلار در بهار امسال روند پرشتابی فعلا نداشته است و دامنه تغییرات آن محدود به نظر می‌رسد. در بهار امسال یکی از اولین اخبار مربوط به دلار این بود که اعلام شد دلار در مسیر صعود به قله ارزش قرار گرفته است. این خبر از بازار جهانی چشم‌انداز مناسب دلار را روایت می‌کرد. پس از آن که آمار رشد فرصت‌های شغلی در بازار کار آمریکا، اندکی از نگرانی معامله‌گران نسبت به وضعیت بزرگ‌ترین اقتصاد جهان کاست، دلار بار دیگر در مسیر صعودی گام نهاد. شاید این خبر اولین سیگنال از بازار جهانی به بازار داخلی ارز ایران بود.

به هرترتیب باید شنبه سوم فرودین ماه را اولین روز ارزی سال ۹۸ در نظر بگیریم. روزی که فروش ارز در صرافی‌ها طی سال ۹۸ شروع شد.

فردای این روز نرخ‌ها هم در رسانه‌ها منتشر شدند. براساس نرخ های اعلام شده قیمت خرید دلار آمریکا در صرافی ملی ۱۲,۹۰۰ (دوازده هزار و نهصد تومان ) و قیمت فروش دلار آمریکا ۱۲,۹۵۰(دوازده هزار و نهصد تومان) اعلام شد.

اما دوشنبه پنجم فروردین ماه دلار گران شد. در این روز دلار در صرافی‌ها ۱۲,۹۴۶ (دوازده هزار و نهصد و چهل و شش) تومان قیمت‌گذاری شد. افزایش قیمت دلار در روز سه‌شنبه ششم فروردین ماه هم تکرار شد. دلار در بازار این روز به ۱۳۲۸۰ تومان و در صرافی ملی ایران به ۱۲۹۵۰ تومان رسید.

چهارشنبه هفتم فروردین ماه نیز بار دیگر دلار گران شد و به ۱۲۹۵۲ تومان در صرافی ملی رسید اما قیمت هر دلار در بازار آزاد به ۱۳۳۰۰ تومان است. توقف دلار در کانال ۱۳ هزار تومانی در بازار را باید دید که در روزهای آینده چقدر قدرت تکرار دارد؟ اما در صرافی ملی فردای همین روز یعنی پنجشنبه هشتم فروردین ماه دلار مجدد گران شد. دلار در این روز با افزایش قیمت همراه بود و ۱۳۲۰۶ تومان قیمت‌گذاری شد.

نخستین تغییرات قیمت ارز در سال جدید نشان می‌دهد هرچند نوساناتی در ۹ روز نخست سال رخ داده اما دامنه این نوسانات آنچنان نبوده است. باید دید قیمت دلار در سال ۹۸ طی روزهای آینده چه خواهد شد؟

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تجارت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۶۵۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان