//
کدخبر: ۱۶۵۷۱۹ //

ثبات قیمت دلار

در معاملات روز چهارشنبه، ارزش دلار در برابر بسیاری از همتایان مهم جهانی آن نسبتا بدون تغییر باقی ماند.

ثبات قیمت دلار
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رویترز، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد در سطح ۹۶.۱۲ واحد قرار گرفت که یکی از بالاترین سطوح ثبت شده دلار در یک ماه و نیم اخیر است. شوسوکو یامادا، استراتژیست ارزی در بانک "مریل لینچ" گفت: بازارهای ارز بیش از هر چیز دیگری به روشن شدن وضعیت مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا علاقه‌مندند. تأمین بودجه لازم برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک نیز که منجر به طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا شد یکی دیگر از کانون‌های توجه بازار خواهد بود.

یورو که دیروز در برابر دلار اندکی کاهش یافته بود، امروز نسبتاً بدون تغییر و به ازای ۱.۱۴۰۶ دلار مبادله شد. پس از آنکه نتایج یک نظرسنجی نشان داد اطمینان فعالان اقتصادی اروپایی به وضعیت منطقه یورو در پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۳ قرار دارد، ارزش یورو در برابر دلار روز سه شنبه کاهش یافته بود.

از طرف دیگر دلار در برابر ین نیز در نزدیکی سطح ۱۱۰ ین باقی ماند و به ازای ۱۰۹.۹۶ ین مبادله شد. یامادا افزود: با توجه به بهبود وضعیت اقتصاد آمریکا و اتخاذ رویکرد محتاطانه توسط بانک مرکزی این کشور در خصوص افزایش نرخ بهره، انتظار حمایت از دلار را داریم.

از طرف دیگر پوند پس از آنکه در معاملات دیروز بالاخره به سطح زیر ۱.۳۰ دلار رسید، در معاملات امروز نسبتاً بدون تغییر به ازای ۱.۲۹۲۳ دلار مبادله شد. پوند دیروز ۰.۷ درصد ارزش خود در برابر دلار را پس از انتشار شاخص مدیران خرید انگلیس در ماه ژانویه از دست داد.

از طرف دیگر دلار استرالیا توانست در برابر همتای آمریکایی‌اش رشد خفیف ۰.۱ درصدی را به ثبت رساند به گونه‌ای که هر دلار استرالیا به ۰.۷۱۹۴ دلار آمریکا افزایش یافت. تقویت دلار استرالیا پس از آن صورت گرفت که بانک مرکزی این کشور اعلام نرخ بهره را فعلاً در سطح کنونی باقی نگه خواهد داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۷۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان