//
کدخبر: ۱۶۰۳۶۶ //

طی ۹ ماه سال ۹۷ ۷میلیون و ۶۵ هزار تن کالا از مرزهای کشور ترانزیت شد

روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای 7 میلیون و 65هزار تن کالا از 32 مرز فعال زمینی و آبی کشور در 9ماه سال جاری ترانزیت شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 4درصد افزایش داشته است.

طی 9 ماه سال 97
7میلیون و 65 هزار تن کالا از مرزهای کشور ترانزیت شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل نقل بین المللی این سازمان، اعلام کرد: طی ۹ ماه سال جاری، از مجموع کالاهای ترانزیت شده، 2 میلیون و 637هزار تن را مواد نفتی و 4میلیون و 427هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده‌اند که عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، قطعات یدکی ، انواع پنبه، محصولات کشاورزی و مواد غذایی بوده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی افزود: در مدت زمان یاد شده، از میان مرزهای کشور، بندر شهید رجایی با 2 میلیون و 67هزار تن معادل 29  درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای پرویزخان با  22  درصد ، بازرگان و باشماق با  10درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

نفیسی بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: بیشترین حجم مسیرهای پرتردد کالا از مرزهای کشور طی مدت مذکور از پرویزخان به بندر امام، بندر شهید رجایی به مرز باشماق و بندر شهید رجایی به مرز دوغارون  بوده است. 

وی تصریح کرد : از اولویتهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، افزایش سهم ناوگان ایرانی در ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی است، بطوری که طی مدت مذکور 73 درصد ترانزیت توسط ناوگان ایران انجام شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۰۳۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان