//
کدخبر: ۱۵۹۵۸۸ //

افتتاح پروژه نیمه تمام شهرک حمل و نقل تهران به دست وزیر راه

یک فاز از سه فاز شهرک حمل و نقل تهران در حالی روز گذشته توسط وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد که در بخش ساختمان شرکت‌ها حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حتی مسیرهای داخل شهرک هم هنوز خاکی است و آبرسانی از طریق تانکر انجام می شود.

افتتاح پروژه نیمه تمام شهرک حمل و نقل تهران به دست وزیر راه
به گزارش فرتاک نیوز،

شهرک حمل  و نقل تهران مجموعه ای بزرگ و در قالب 300 هکتار اراضی است که قرار است در سه فاز تکمیل شده و 320 شرکت حمل و نقلی را در خود جای دهد.

با تکمیل این شهرک همه شرکت های حمل و نقلی که در تهران دفتر و انبار دارند به این شهرک منتقل می شوند.

شهرک حمل و نقل 100 درصد توسط بخش خصوصی و بدون همکاری دولت در حال ساخت است.

این را حسین احمدی زاده رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل کالای برون شهری می گوید و معتقد است ارتباط شفاف و نزدیک راننده با شرکت حمل و نقلی یکی از اهداف اصلی در ساخت شهرک حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه حدود 26 سال است که پروژه احداث شهرک حمل و نقل معطل مانده است، افزود: دولت هیچ کمکی برای تکمیل این شهرک 300 هکتاری نداشته است، البته ما دیگر هیچ انتظاری از دولت نداریم و همین که مانعی ایجاد نکنند، کافی است و اصلا توقع نداریم دست ما را بگیرند؛ اگر ما هم با این همه سنگ اندازی در این بخش مانده ایم چون از جنس حمل و نقل هستیم و آبدیده شده ایم وگرنه هیچ سرمایه‌گذاری با این همه سنگ اندازی در این عرصه نمانده بود. 

احمدی زاده اضافه کرد: زمانی که این اراضی را گرفتیم همه تپه ماهور بود اما بخش اعظمی از آن را مسطح کردیم ساخت و سازهایی هم در آن انجام شد، عده ای خانه و طلای زن و بچه خود را فروختند تا بتوانند ساختمان شرکت خود را در اینجا احداث کنند اما به دلیل عدم حمایت دولت و سنگ اندازی های زیاد یک فاز از سه فاز این پروژه هم هنوز تکمیل نشده است و ساختمان های نیمه کاره ضمن آنکه ساختمان‌هایی هم که ساخته شده اند به دلیل عدم استفاده دچار فرسایش شده اند.

رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل کالای برون شهری ادامه داد: با وجود آنکه استاندار و دیگر مقامات دولتی قول ارائه قیر به ما دادند اما هیچ قیری ارائه نشد و مسیرهای جاده ای داخل شهرک همه خاکی است و اگر مسیر ورودی شهرک هم امروز آسفالت شده است به احترام ورود وزیر راه و شهرسازی است که خودمان خجالت نکشیدیم.

احمدی زاده با تأکید بر اینکه خود تحریمی داخلی بدتر از تحریم های خارجی است، گفت: اگر 20 سال پیش شهرک حمل و نقل افتتاح شده بود شاید امروز مشکلات کامیون داران هم رخ نمی داد اما دولت یک ریال هم به ما کمک نکرد.

وی با بیان اینکه شهرک حمل و نقل تهران در 3 فاز اجرا می شود افزود: در فاز یک 79 قطعه داریم که 79 شرکت حمل و نقلی باید در این فاز وارد شهرک شوند البته هنوز هیچ شرکت حمل و نقلی به دلیل مشکلات مذکور کار خود را به صورت رسمی در شهرک آغاز نکرده است.

احمدی زاده از تکمیل ۷۰ درصد فاز یک شهرک حمل و نقل بدون همکاری دولت خبر داد و گفت: فعلا عملیات فاز یک را به صورت جدی دنبال می‌کنیم، این در حالی است که هیچ دستگاه دولتی همکاری مناسبی با ما ندارد.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالای برون‌شهری افزود: مجتمع‌های رفاهی، فرهنگی، مراکز ورزشی، هتل، مهمانسرا، تعمیرگاه و محل‌های پارک طولانی‌مدت در فازهای شهرک حمل و نقل دیده شده است تا خانواده راننده‌ها هم امکان استفاده از تسهیلات این شهرک  را داشته باشند.

وی گفت:‌ برای ۳۰۰ قطعه سه فاز شهرک حمل و نقل، کل هزینه‌ها ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود و ۵ هزار میلیارد ریال هم برآورد هزینه‌های زیربنایی، آب، برق، گاز، تلفن، جدول‌ها، آسفالت و غیره است. 

احمدی زاده افزود: ساخت همین پلی که قرار بود به عنوان پل دسترسی جاده قدیم به شهرک حمل و نقل ساخته شود، برعهده دولت بود که 10 سال اجرای آن به طول انجامید، در حالی که امکان ساخت آن در یک سال وجود داشت.

مشاهدات از شهرک حمل و نقل حاکی از آن است که هنوز بسیاری ساختمان نیمه کاره شرکت‌ها در فاز یک این شهرک وجود دارد، مسیرهای داخل شهرک و مقابل ساختمان شرکت ها به دلیل عدم همکاری دولت در ارائه قیر همگی خاکی است و انشعابات شهرک هم هنوز با مشکل مواجه است.

البته وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح فاز یک شهرک حمل و نقل تهران نیز اذعان داشت که این ایده از حدود 28 سال پیش شروع شده بود و امروز فاز یک آن آماده شده است اما هنوز کار زیادی دارد.   

به گفته رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالای برون‌شهری برآورد کل هزینه ها سرمایه‌گذاری برای 300 قطعه سه فاز شهرک حمل و نقل تهران حدود 7500 میلیارد ریال است و هزینه اجرای سازه های زیربنایی، آب، برق، گار، تلفن، جداول و آسفالت مجموعه هم 5000 میلیارد ریال برآورد می شود.

بنابراین گزارش قرار است در فاز یک تکمیل شهرک حمل و نقل 79 شرکت حمل و نقلی وارد شهرک حمل و نقل تهران شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۹۵۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان