//
کدخبر: ۸۰۰۶ //

انجام بیش از ۹۸ درصد عملیات زیرسازی راه‌آهن غرب کشور

وزیر راه وشهرسازی از پیشرفت بیش از ۹۸ درصدی عملیات زیرسازی خط‌آهن غرب کشور خبر داد و گفت: امید است با تکمیل هرچه سریعتر این پروژه شاهد بهره‌مندی مردم استان از سیستم حمل ونقل ترکیبی در کرمانشاه باشیم.

انجام بیش از 98 درصد عملیات زیرسازی راه‌آهن غرب کشور

به گزارش فرتاک نیوز،عباس آخوندی در بازدید از ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه در جمع خبرنگاران این پروژه را یکی از پروژه‌های مهم و مورد حساسیت مردم استان دانست و گفت: خوشبختانه از زمانی که مسئولیت وزارت راه وشهرسازی را برعهده گرفته‌ام روی این پروژه وقت بسیار زیادی گذاشته و پیگیر تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریعتر آن بودیم.

آخوندی با اشاره به پیشرفت فیزیکی این پروژه در حدفاصل شهرستان ملایر - کرمانشاه گفت: خوشبختانه از ملایر تا ایستگاه فیروزان این پروژه تکمیل شده و تنها ۶۵ کیلومتر از آن باقی مانده است. همچنین بخش عمده‌ای از عملیات زیرسازی حدفاصل فیروزان تا کرمانشاه تا کنون به انجام رسیده و تنها تملک قطعات کوچکی در بین مسیر (باغات مردمی) باقی مانده است که هفته گذشته اقدامات لازم برای تامین مالی این بخش نیز به پایان رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی کل پروژه را ۹۸ درصد اعلام کرد و گفت: در خصوص تامین ریلی در عملیات احداث راه‌آهن غرب کشور مشکلی نداریم چراکه تمامی ریل مورد نیاز به صورت یکجا خریداری و برای پیشبرد پروژه آماده شده است.

وی پیشرفت اجرایی عملیات احداث ساختمان ایستگاه کرمانشاه را قابل قبول اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون ریل‌گذاری از طرف کرمانشاه آغاز شده و تاکنون ۲ کیلومتر از آن انجام شده است. از سویی دیگر ریل‌گذاری از طرف ایستگاه فیروزان نیز در حال انجام است تا پیوستگی ریلی به طور کامل بین دو ایستگاه ایجاد شود.

این مقام مسئول با تاکید براینکه کارگاه احداث ایستگاه و خط‌آهن فیروزان تا ایستگاه کرمانشاه زنده و فعال بوده و مشاور و پیمانکاران آن تمام تلاش خود را برای تحقق وعده‌های داده شده در خصوص تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه به کار گرفته‌اند گفت: امید است با تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه مردم کرمانشاه بتوانند از این خدمت مهمی که در جهت توسعه استان نقش مهمی را ایفا می‌کند بهره‌مند شوند.

آخوندی با تاکید براهمیت محل استقرار ایستگاه در استان اعلام کرد: ما همواره تلاش می‌کردیم تا ایستگاه در نزدیک‌ترین نقطه به شهر و یا در داخل شهر احداث شود که خوشبختانه این اتفاق به وقوع پیوست. نکته بسیار مهم در این بخش فاصله کمتر از ۲ کیلومتری ایستگاه تا فرودگاه و تصمیم ما برای ایجاد ترمینال اتوبوس‌رانی در همین نزدیکی است. ما قصد داریم با این اقدام بتوانیم شاهد بهره‌مندی استان از حمل ونقل ترکیبی باشیم تا افراد بتوانند به راحتی و با استفاده از هر نوع سیستم حمل ونقلی به این منطقه سفر کنند.

عضو کابینه دولت یازدهم ایجاد حمل و نقل ترکیبی در استان کرمانشاه را اتفاقی بسیار بزرگ و مبارک در این حوزه دانست و گفت: با توجه به اینکه کرمانشاه یکی از شهرهای بسیار بزرگ در منطقه به شمار می‌رود قصد داریم ایده خود مبنی بر شهرسازی ریل‌پایه را در این استان محقق کنیم به همین دلیل ایستگاه راه‌آهن را در داخل محدوده شهری طراحی کردیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم با توجه به شرایط فعلی حمل ونقل حومه‌ای مناسبی را برای شهر پیش‌بینی کرده و در برنامه‌های آتی خود به آن توجه کنیم.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه خط‌آهن کرمانشاه باید تا سمت مرز خسروی و در نهایت به ریل عراق متصل شود گفت: مشکلات قراردادی قطعه‌ای که از کرمانشاه به سمت مرز خسروی می‌رود در حال حاضر مرتفع شده و کارگاه آن فعال شده است.

آخوندی در ادامه ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه همزمان با سفرهای انجام شده به این منطقه شدت توسعه و اجرای پروژه ریلی کرمانشاه تا مرز خسروی نیز افزایش پیدا کند گفت: اتفاقات بزرگی برای کرمانشاه در حال رخ دادن است که علاوه بر بحث ریلی به عنوان اصلی‌ترین موضوع در حوزه جاده‌ای نیز به چشم می‌خورد.

 

 

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان