//
کدخبر: ۱۵۶۰۹۴ //

قیمت طلا امروز به بالاترین رقم در طی بیش از ۶ ماه گذشته رسید

در حالی که نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی و تعطیلی بخشی از دولت آمریکا موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز 7 دی ماه به بالاترین رقم در طی بیش از ۶ ماه گذشته رسید.

قیمت طلا امروز به بالاترین رقم در طی بیش از ۶ ماه گذشته رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی و تعطیلی بخشی از دولت آمریکا موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز به بالاترین رقم در طی بیش از 6 ماه گذشته رسید، هرچند که رشد شاخص ها در بازارهای بورس مانع از افزایش بیشتر قیمت طلا شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد افزایش به 1281 دلار و 8 سنت رسید و در مسیر ثبت دومین هفته افزایش متوالی قرار گرفت. این رشد قیمت در حالی رخ می دهد که هیچ چشم اندازی برای پایان جنگ تجاری میان آمریکا و بی ثباتی سیاسی در واشنگتن دیده نمی شود.

امروز قیمت فلز زرد تا بالاترین رقم از 19 ژوئن یعنی 1281 دلار و 39 سنت بالا رفت. قیمت طلا ی آمریکا نیز امروز با 0.2 درصد افزایش به 1283 دلار و 2 سنت رسید.

برایان لن، تحلیلگر بازار طلا با اشاره به نگرانی های سیاسی و اقتصادی نظیر جنگ تجاری میان آمریکا و چین و همچنین تعطیلی بخشی از دولت آمریکا گفت: «مردم در مقطع فعلی طلا را تنها محل امن برای سرمایه گذاری می بینند.»

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز که در جلسه قبل نیم درصد کاهش یافته بود امروز هم افت داشت و با ارزان تر کردن طلا برای دارندگان ارزهای غیردلاری، موجب افزایش جذابیت فلز زرد برای خریداران شد.

بازارهای مالی انتظار دارند رشد اقتصادی آمریکا در سال آینده میلادی در نتیجه افزایش نرخ بهره کاهش یابد. یکی از شاخص های میزان اعتماد مصرف کننده در آمریکا در ماه دسامبر بیشترین افت در طی بیش از 3 سال گذشته را تجربه کرد و نشان داد که افت رشد اقتصادی آمریکا در سال آینده میلادی چندان هم دور از انتظار نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۶۰۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان