//
کدخبر: ۱۴۹۳۳۰ //

ادامه تجمع کاسبان دماوندی؛ آیا مسئولان در عدم صدور مجوز به فروشگاه‌‎های زنجیره‌ای پایبند می‌مانند؟

تجمع کاسبان رودهنی در اعتراض به رشد قارچ‌گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سایه غفلت مسئولان امروز به مطالبه جدی برای احقاق حق‍شان تبدیل شده است.

ادامه تجمع کاسبان دماوندی؛ آیا مسئولان در عدم صدور مجوز به فروشگاه‌‎های زنجیره‌ای پایبند می‌مانند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

چندی پیش در گزارشی با عنوان «وقتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نان خرده‌فروشان دماوندی را آجر می‌کنند» به معضل رشد قارچ‌گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سال‌های اخیر در شهرستان دماوند بدون هیچ‌گونه توجیه اقتصادی، اجتماعی و شهری اشاره کردیم که این موضوع مشکلات عدیده‌ای از جمله کاهش کسب و کار کسبه دماوندی را به دنبال داشته و سبب اعتراضات آن‌ها شد.

اما به رغم پیگیری‌ بسیاری از کاسبان و سوپرمارکت‌داران در برخورد با صاحبان این نوع کسب و کار پر زرق و برق و گاه فریبنده، مسئولان آماری در تکاپوی ایجاد اشتغال با اعطای مجوز فعالیت برای آن‌ها نه تنها مشکلی را حل نکرده بلکه روزبه روز عرصه را برای خرده‌فروشان دماوندی تنگ کرده و حتی در برخی مواقع سبب تعطیلی چندین سوپرمارکت در شهر شده‌اند تا اینکه روز گذشته صدای اعتراض کاسبان دماوندی به رودهن نیز رسیده و با اطلاع از افتتاح یکی از فروشگاه زنجیره‌ای در منطقه مهرآباد بخش رودهن خواهان رسیدگی مسئولان به این موضوع در شرایط کنونی بازار شدند.

   در این راستا با رضا میرزا کریمی رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند به گفت‌و‌گو نشستیم تا فضای کسب و کار این دسته از فروشگاه و تقابل فعالیت آن‌ها در مقابل کاسبان قدیمی و کوچک را پیگیر شویم.

رضا میرزا کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به تجمع روز گذشته کاسبان رودهنی اظهار داشت: در هفته‌های گذشته بنابر اطلاع‌رسانی برخی از اهالی مطلع شدیم که فروشگاه زنجیره‌ای قرار است شعبه‌ای در منطقه مهرآباد تأسیس کند.

وی ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده فرد مورد نظر را به اتاق اصناف احضار کرده و مطلع شدیم مجوزهای لازم از اتاق اصناف ندارد که به همین دلیل از این افراد تعهد گرفتیم که بدون دریافت مجوز اجازه افتتاح این فروشگاه را ندارند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند بیان کرد: متأسفانه این افراد با بی‌توجهی به قوانین نسبت به افتتاح فروشگاه اقدام و سبب اعتراض اهالی و کسبه آن منطقه شده‌اند که بازرسان اتاق اصناف بلافاصله با حضور در این شعبه از فروشگاه، آن را پلمب و به آن‌ها فرصت داده شد تا به سرعت وسایل خود را جمع‌آوری و فعالیت خود را متوقف کنند.

میرزاکریمی افزود: نه تنها مجوز وجود فروشگاه‌های زنجیره‌ای در منطقه مهرآباد صادر نمی‌شود بلکه تا اطلاع ثانوی مجوز هیچ‌گونه فروشگاه زنجیره‌ای در سطح شهرستان دماوند نیز صادر نمی‌شود زیرا با توجه به جمعیت موجود همین تعداد فروشگاه کافی است و نیاز شهرستان را پاسخگو هستند.

تجمع کاسبان رودهن بخشی از صدای اعتراض خرده‌فروشان در سال‌های اخیر در دماوند بوده که این روزها صبرشان به سر آمده و در سایه غفلت مسئولان خود پیگیر آجر نشدن نان خانواده‌هایشان شده‌اند، هر چند اقدام اخیر اتاق اصناف جهت برخورد با ایجاد شعبه جدید فروشگاه‌های زنجیره‌ای مرهمی بر زخم آن‌ها است اما درمان این درد کهنه نیازمند اقدام جدی می‌باشد و اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا دخل و خرج کاسبان دماوندی می‌تواند فارغ از  تحت‌الشعاع قرار داشتن فروشگاه‌های جدید از رکود خارج شود یا اینکه باز هم تنها برای مدتی با وعده وعیدهایی که تاکنون داده شده فریاد اعتراض آن‌ها خاموش می‌ماند؟

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۹۳۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان