//
کدخبر: ۱۳۰۴۲۱ //
رئیس کمیته حمل و نقل مجلس خبر داد:

ثبت سفارش برای واردات ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک توسط وزارت صنعت

رئیس کمیته حمل و نقل مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تخصیص ارز برای تأمین 15 قلم قطعات ضروری کامیون ها، گفت: در نشست امروز مقرر شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت در گام نخست نسبت به ثبت سفارش و خرید 500 هزار حلقه لاستیک اقدام کند.

ثبت سفارش برای واردات 500 هزار حلقه لاستیک توسط وزارت صنعت
به گزارش فرتاک نیوز،

شادمهر کاظم زاده در تشریح نشست امروز سه شنبه کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس افزود: نشست امروز با هدف بررسی مشکلات کامیون داران و با حضور معاون صنعت و بازرگانی وزارت صنعت، مسئولان نیروی انتظامی، سازمان راهداری، انجمن کامیون داران، تعزیرات حکومتی، شرکت ملی پخش و پالایش نفت و سازمان حمایت از مصرف کننده برگزار شد.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست امروز نماینده کامیون داران توضیحاتی را درباره مشکلات این صنف ارائه کردند، آنها معتقد بودند که دستگاه‌های متولی به وعده ها و قول های خود به هیچ وجه عمل نکرده اند، در نهایت کامیون داران در میان چندین درخواست خود، دو مطالبه مهم و اساسی دارند.

کاظم زاده اظهار داشت: کامیون‌داران خواستار تأمین لاستیک و 15 قلم قطعات یدکی پرمصرف کامیون هستند، از این رو اگر این مقوله برای آن ها محقق شود، بخش اعظمی از مشکلاتشان حل خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین مقرر شد که وزرات صمت و بانک مرکزی هرچه سریع تر نسبت تخصیص ارز دولتی برای واردات و تأمین 15 قلم قطعات یدکی پرمصرف کامیون ها اقدام کند، از این رو امیدوارم دولت با هماهنگی مجلس در جهت تحقق وعده ها و اجرای برنامه های مذکور اقدام کند.

به گزارش ایرنا، اعتراض های صنفی رانندگان بخش حمل و نقل کالای کشور و طرح مطالبات آنها در خردادماه امسال به برگزاری جلسه های متعدد مسئولان دستگاه های ذیربط منجر شد. در همین رابطه پنجم خردادماه امسال نشست هم‌اندیشی وزیر راه و شهرسازی با نمایندگان رانندگان بخش حمل‌ و نقل بار و مسافر جاده‌ای (کامیون و اتوبوس) با هدف چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات این صنف برگزار و تصمیم هایی اتخاذ شد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در این نشست تاکید کرد «برای رانندگان ممکن است تأمین حداکثری منافع شخصی از بیشترین اهمیت برخورداری باشد اما باید منافع دیگران را نیز دید و مدلی که منافع همه ذی‌نفعان را در بر می‌گیرد انتخاب شود.»

دولت اقداماتی برای پیاده سازی 22 خواسته مهم فعالان این صنف انجام داده که مهمترین آن نهایی شدن «شاخص‌های محاسبه اولیه تعیین نرخ حمل جاده‌ای کالا براساس تُن - کیلومتر» بوده است.

مقدمات اولیه این خواسته مهم اوایل شهریورماه امسال در سیزدهمین جلسه کارگروه اصلاح فرایندها و مطالبات رانندگان به سرانجام رسید.

عضو هیات مدیره سازمان راهداری اعلام کرد که محاسبه شاخص‌های اولیه تُن - کیلومتر براساس عوامل هزینه‌ای (قیمت تمام شده) و نرخ تن کیلومتر با در نظر گرفتن تأثیر تک ‌تک هزینه‌ها در واحد تن کیلومتر و تجمیع آنها انجام شده است.

دوم مهرماه دبیر کانون انجمن های صنفی کامیونداران کشور در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: سخت و زیان آور بودن شغل رانندگان برون شهری نیازمند مصوبه مجلس است؛ ضمن آنکه هنوز تعیین نرخ کرایه حمل بر مبنای «تن-کیلومتر» در شورای عالی ترابری کشور تصویب نشده است.

«احمد کریمی» ادامه داد: بسیاری از رانندگان به علت کمبود قطعات یدکی، لاستیک و روغن تمایلی به حمل بار در مسیرهای طولانی ندارند زیرا مسیرهای برون شهری طولانی برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

به گفته وی، گرانی و افزایش قیمت ها در تامین لاستیک و قطعات یدکی، از دغدغه های مهم کامیونداران است؛ زیرا فرسوده بودن لاستیک باعث بروز سوانح رانندگی می شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۰۴۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان