//
کدخبر: ۱۲۷۵۴۷ //

چشم امید آمریکا به عربستان و روسیه برای پر کردن جای خالی نفت ایران

وزیر انرژی آمریکا در سفر به مسکو گفت، عربستان، آمریکا و روسیه می توانند در طی ۱۸ ماه آینده بین خودشان تولید جهانی نفت را افزایش دهند و کاهش عرضه نفت ایران و سایر کشورها را جبران نمایند.

 چشم امید آمریکا به عربستان و روسیه برای پر کردن جای خالی نفت ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، ریک پری، وزیر انرژی آمریکا در سفر به مسکو گفت، عربستان، آمریکا و روسیه می توانند در طی 18 ماه آینده بین خودشان تولید جهانی نفت را افزایش دهند و کاهش عرضه نفت ایران و سایر کشورها را جبران نمایند.

تحریم های آمریکا علیه ایران که قرار است از ماه نوامبر به اجرا گذاشته شود، موجب شده تا صادرات نفت این کشور به پایین ترین رقم ها در طی 2 سال گذشته برسد. کاهش تولید ونزوئلا و توقف ناگهانی تولید در برخی دیگر از کشورها نیز در کنار کاهش صادرات نفت ایران موجب شده تا قیمت نفت در هفته گذشته به بالای 80 دلار برسد.

اما پری گفت، وی نگرانی های از بابت چشم انداز تولید جهانی نفت و قیمت ها ندارد.

این مقام آمریکایی گفت: «من افزایش قیمت را پیش بینی نمی کنم.» وی در عین حال اضافه کرد که همواره احتمال وقوع اتفاقات پیش بینی نشده وجود دارد.

برخی تحلیلگران نسبت به توانایی عربستان مبنی بر تداوم افزایش قابل توجه تولید در دراز مدت ابراز تردید می کنند.

اما وزیر انرژی آمریکا گفت: «اتفاقاتی در عربستان در حال رخ دادن است که همچنان یک احساس بسیار مثبت در مورد توانمندی آنها جهت حفظ سطح تولیدشان و حتی افزایش سطح تولید را به من القا می کند.»

وی همچنین این احتمال را مطرح کرد که کویت و عربستان به زودی اختلافات مرزی خود را حل کنند و این مسئله موجب دسترسی به یک میدان نفتی در منطقه محل اختلاف طرفین شود. «آنها دارند روی یک راه حل در آینده ای نه چندان دور کار می کنند.»

پری گفت: «اگر شما به 18 ماه آینده نگاه کنید، من فکر می کنم شاهد افزایش بیشتر تولید نفت در آمریکا خواهید بود، زیرا تا آن زمان ظرفیت خطوط لوله ما افزایش خواهد یافت.»

وزیر انرژی آمریکا گفت، روسیه نیز «به سختی در تلاش است» تا نفت تولیدی خود را به بازار جهانی برساند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۷۵۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان