//
کدخبر: ۱۲۱۱۱ //

خبر جدید و خوشحال‌کننده برای بازنشستگان

بالاخره سر و صداهای لایحه برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه ۱۳۹۶ تا حدودی متوجه بازنشستگان هم شد و نمایندگان مجلس برای حل مشکلات آنها در سال جدید دست به کار شدند.

خبر جدید و خوشحال‌کننده برای بازنشستگان

به گزارش فرتاک نیوز، بالاخره سر و صداهای لایحه برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه ۱۳۹۶ تا حدودی متوجه بازنشستگان هم شد و نمایندگان مجلس برای حل مشکلات آنها در سال جدید دست به کار شدند.

 

پیش از این و در جریان بررسی لایحه برنامه ششم، نمایندگان دولت را موظف کرده بودندتا برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده قدم بردارد؛ دیروز هم نمایندگان مردم در خانه ملت، با تصویب بندی از لایحه بودجه، خودشان قدم اول را برداشتند.

در جلسه نوبت عصردیروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان به دولت اجازه دادند «اعتبار ردیف ۱۲۰-۵۵۰۰۰۰ جدول شماره(۹) این قانون را برای افزایش و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح که دریافتی ماهانه آنها کمتر از بیست میلیون ریال است، براساس آیین‌نامه اجرائی که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اختصاص دهد».

به این ترتیب، بازنشستگانی که در حال حاضر دریافتی‌شان کمتر از دو میلیون تومان است، می‌توانند امیدوار باشند که در صورت تایید این مصوبه در شورای نگهبان و ابلاغ آن، سال آینده وضعیت بهتری در حقوق و مزایای خود مشاهده کنند.

نمایندگان البته راه بهانه‌ها برایاجرا نشدناین حکم را هم بستند؛ وکلای ملت با اضافه کردن دو قید، مصوبه خود را تکمیل کردند تا بهانه کمبود اعتبار، امید بازنشستگان را ناامید نکند.

بر این اساس، «در صورت مکفی نبودن اعتبار پیش‌بینی‌شده در ردیف مذکور، دولت می‌تواند از منابع هدفمندی یارانه‌ها نسبت به تأمین اعتبار اقدام کند؛ همچنین صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح مکلفند افزایش احکام حقوقی سال ۱۳۹۶ بازنشستگان ذی‌نفع ناشی از اجرای این حکم را از اول فروردین ۱۳۹۶ اعمال کنند».

هنگام بررسی این بخش از لایحه بودجه سال آینده کل کشور، رئیس مجلس هم که معمولا درباره طرح یا لایحه‌ای مستقیم اظهارنظر نمی‌کند، نتوانست جلوی خود را بگیرد و اشاره‌ای به دردهای بازنشستگان کرد.

لاریجانی گفت: «باید توجه داشت که تعداد قابل توجهی از بازنشستگان آموزش و پرورش و بخش‌های دیگری از کشور، حقوق یک میلیون تومانی دریافت می‌کنند و واقعا به سختی زندگی می‌کنند.»

رئیس مجلس ادامه داد: «بر اساس بند الحاقی به تبصره ۱۲ لایحه بودجه که در رابطه با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است، به نوعی اولویتی مشخص شد و به دولت اجازه داده شد به بازنشستگانی که ماهانه کمتر از دو میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، کمک بیشتری شود و اگر منابع وجود داشت به بازنشستگان دیگر نیز کمک شود.»

وی این نکته را هم خاطرنشان کرد که «سازمان تأمین اجتماعی موظف است حقوق‌ها را متناسب با نرخ تورم افزایش دهد؛ البته به معنی این نیست که حقوق‌های کمتر از دو میلیون تومان دریافت کنند، بلکه به این معناست که تا آنجا که دولت بتواند به بازنشستگان مذکور توجه بیشتری کنند».

حالا باید منتظر بود و دید که این حکم نمایندگان مردم، پس از تایید، چگونه توسط دولت اجرا می‌شود.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۱۱۱ //
ارسال نظر
 
  • بازنشسته

    فقط یه کار بلدین اون هم نالیدن در بلندگو ست حتی قدرت گرفتن اونم ازتون بر نمیاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان