//
کدخبر: ۱۱۸۱۳۹ //
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس:

شرایط مقابله با تحریم‌ها بسیار روان‌تر و راحت‌تر از قبل است

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با بیان اینکه می‌توان با تحریم ها مقابله کرد، گفت: این بار شرایط ما برای مقابله با تحریم ها بسیار روان‌تر و راحت‌تر از دوره‌های قبل است.

شرایط مقابله با تحریم‌ها بسیار روان‌تر و راحت‌تر از قبل است
به گزارش فرتاک نیوز،

مرتضی صفاری نطنزی، در رابطه با ساز و کار مقابله با اثرات تحریم‌های آمریکا پس از خروج این کشور از برجام، اظهار داشت: یکی از راهکارهای این مسئله آن است که در گفتگوهایی که هم اکنون با اروپایی‌ها دنبال می‌کنیم، از ظرفیت‌های «قانون انسداد» که توسط اروپایی‌ها در حال اجراست، به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: علاوه بر این، سفارتخانه های ما نیز باید با شرکت های تجاری کشورهای مختلف ارتباط بگیرند؛ چرا که در حال حاضر تعداد قابل توجهی از شرکت‌های بزرگ تجاری در سطح اروپا و دیگر نقاط وجود دارند که همه نوع امکانات از قبیل بیمه، بانک و حمل و نقل و نیز تولیدات صنعتی دارند و برقراری ارتباطات دوجانبه در حوزه صادرات کالاها و خدمات ایرانی و واردات فناوری می‌تواند کمک قابل ملاحظه ای در زمینه مقابله با تحریم‌ها کند.

صفاری نطنزی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت هایی که قانون انسداد فراهم کرده است، برقراری ارتباط با این مجموعه‌های بزرگ تجاری امکان نقل و انتقال مالی را نیز فراهم می‌کند.

شرایط مقابله با تحریم‌ها بسیار روان‌تر و راحت‌تر از قبل است

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس تصریح کرد: در حوزه های خارج از قاره اروپا نیز باید فعالیت های اقتصادی‌مان را آغاز کنیم و این هم در ارتباط با دولت های این کشورها و هم در ارتباط با مجموعه های تجاری آنها قابل پیگیری است، چرا که تحریم های جدید علیه ما، تحریم های سازمان ملل نیست که کسی ملزم به تبعیت از آنها باشد بلکه تحریم‌های یک‌جانبه آمریکاست که این کشورها الزام و اجباری برای پیروی از آنها ندارند.

وی با بیان اینکه کار با ایران به نفع بسیاری از این قبیل کشورهاست و انگیزه کافی نیز دارند، افزود: سفارتخانه های ما باید در یارگیری و ارتباط با این قبیل دولت ها و شرکت های تجاری، فعال‌تر شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه می‌توان با تحریم ها مقابله کرد، خاطرنشان کرد: این بار شرایط ما برای مقابله با تحریم ها بسیار روان‌تر و راحت‌تر از دوره‌های قبل است.

کشورهای آسیای میانه می‌تواند مقصد صادرات ایران باشد

صفاری نطنزی همچنین با اشاره به ظرفیت های موجود در حوزه آسیای میانه و قفقاز و نیز شرق آسیا برای گسترش روابط اقتصادی گفت: این کشورها به ویژه در حوزه آسیای میانه می‌توانند مقصد صادرات ما باشند. مشروط به اینکه قدری جدی‌تر در این حوزه فعال شویم و بازار این کشورها را با توجه به مزیت هایی مانند نزدیکی جغرافیایی، وسایل ارتباطی و حمل و نقل در اختیار داشته باشیم و در حوزه صادرات فعال‌تر عمل کنیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۸۱۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان