//
کدخبر: ۱۱۶۹۸۳ //

۱۵ شهریور، آخرین فرصت جذب تسهیلات اشتغالزایی است

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام با بیان اینکه سرعت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان از هفته های گذشته بیشتر شده گفت: آخرین فرصت جذب این تسهیلات 15 شهریورماه است.

 15 شهریور، آخرین فرصت جذب تسهیلات اشتغالزایی است
به گزارش فرتاک نیوز،

 ایوب درویشی روز سه شنبه در سیزدهمین کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: باید تا پایان مردادماه کل تسهیلات اشتغال که به استان اختصاص یافته یعنی یک هزار و 80 میلیارد ریال، جذب شود.

وی افزود: برای جذب این اعتبارات تنها تا 15 شهریورماه امسال فرصت داریم در غیر اینصورت به استان های فعال دیگر اختصاص می یابد.

درویشی با اشاره به اینکه روند پرداخت تسهیلات سرعت گرفته است، تصریح کرد: مولفه های مختلفی در پرداخت تسهیلات موثر است، اما عقد قرارداد و تصویب طرح ها توسط بانک ها خوب بوده و قابل قبول است.

معاون استانداری ایلام با تأکید بر این که بانک ها باید برنامه ای جدی برای پرداخت داشته باشند، تصریح کرد: باید روند ارائه تسهیلات در استان با میانگین کشوری مقایسه و رتبه استان در کشور مشخص شود.

وی با بیان این که هدف از ارائه تسهیلات ایجاد اشتغال است، بیان داشت: تا وقتی که تسهیلات مورد نظر در اختیار متقاضی قرار نگرفته و افراد نسبت به اجرای طرح و جذب نیرو و ایجاد اشتغال اقدام نکرده اند به نتیجه مطلوب نرسیده ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این جلسه اظهار داشت: بانک های عامل روند قابل قبولی در بررسی و تصویب طرح های ارائه شده اشتغال زایی داشتند که تاکنون بیش از 817 طرح با 810 میلیارد ریال با را مورد تصویب قرار داده اند.

شکرالله شیرخانی افزود: از این میزان بیش از 530 میلیارد ریال تسهیلات به طرح های اشتغالزایی از طرف بانک های عامل پرداخت شده است.

وی افزود: بیش از 90 درصد طرح های اشتغال زایی ارسال شده به بانک ها تصویب شده و تا هفته آینده به 100 درصد خواهد رسید.

مجموع تسهیلات اشتغال روستایی 120 هزار میلیارد ریال است که در سه بخش تعاونی، مشاغل خانگی و خویش فرما به روستاییان سراسر کشور پرداخت می شود که سهم استان ایلام 900 میلیارد ریال است.

بر اساس آمار سرشماری بیش از 40 درصد جمعیت استان در مناطق روستایی و عشایری سکونت دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۶۹۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان