//
کدخبر: ۱۰۸۳۴۴ //

هزینه کردن تسهیلات اشتغالزای روستایی در شهرها ممنوع است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به اختصاص 12 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی با کارمزد 6 درصد تاکید کرد:هزینه کردن تسهیلات اشتغالزایی روستایی در شهرها ممنوع است.

 هزینه کردن تسهیلات اشتغالزای روستایی در شهرها ممنوع است
به گزارش فرتاک نیوز،

 سید ابوالفضل رضوی شامگاه شنبه در همایش کارآفرینان روستایی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در صورت بازگشت برخی شهروندان به روستا و مهاجرت معکوس، می توان از این تسهیلات روستایی استفاده کرد.

وی افزود: البته در شهرهای کمتر از 10 هزار نفر جمعیت می توان تا 10 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ 10 درصد و بازگشت 18 ماهه پرداخت کرد.

رضوی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات برای طرح هایی که در حریم شهرها قرار ندارد جزو مناطق روستایی محسوب می شود.

وی یادآور شد: وجود کاغذبازی طولانی، تبعیض در ارائه خدمات بین شهرها و روستاها و مناسب نبود فضای کسب و کار در روند اداری یکی از مهمترین عوامل تخلیه روستاهای کشور است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اظهار کرد: برای بهبود فضای کسب و کار تسهیلات اداری 64 درصد، تکریم ارباب رجوع 20 درصد و تسهیلات مالی 16 درصد تاثیرگذار است.

وی گفت: شناسایی بازار فروش تولیدات داخلی باید مورد توجه مسئولان مرتبط و تولیدکنندگان قرار گیرد.

رضوی تاکید کرد: کارآفرینان باید با تشکیل یک سازمان مردم نهاد نسبت به رونق فعالیت های خود اقدام کنند.

وی افزود: بانک های عامل بجز سند رسمی روستا، ملک، سفته و محل اجرای طرح نمی توانند ضمانت دیگری از متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی روستایی مطالبه داشته باشند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تصریح کرد: پرسشگری مردم و پاسخگویی مسئولان از عوامل مهم توسعه پایدار محسوب می شود.

وی یادآور شد: پرداخت تسهیلات به طرح های مرتبط با کشت گیاهان گلخانه ای و هیدروپونیک، شرکت های تعاونی، تولید داروهای گیاهی و شرکت های دانش بنیان از اولویت برخوردارند.

رضوی اظهار کرد: واحدهای تولیدی، خدماتی و گردشگری در تمامی روستاهای کشور تا 5 سال و در مناطق محروم تا 10 سال از پرداخت مالیات معاف هستند.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران و مدیران عامل بانک ها باید فعالان کارآفرین را تجهیز و حمایت کنند.

اقبال عباسی تاکید کرد: ارتباط بین کارآفرینان و مسئولان تقویت و اطلاع رسانی در این خصوص بیشتر شود.

وی افزود: پارک علم و فن آوری و بنیاد نخبگان به مخترعان طرح های دانش بنیان تا سقف سه میلیارد ریال کمک بلاعوض می دهند.

عباسی تصریح کرد: فرمانداران شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری نسبت به برگزاری نشست های تخصصی با حضور کارآفرینان به منظور بررسی و رفع مشکلات آنان از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اقدام کنند.

وی یادآور شد: تسهیلات مورد نیاز در بخش های مختلف تولید و کارآفرینی وجود دارد و در این رابطه هیچ گونه سستی، تنبلی و بهانه ای پذیرفته نیست.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: دولت ظرفیت کافی برای سرمایه گذاری را ندارد و باید در این حوزه از توان بالای بخش خصوصی بهره گیری شود.

ملک محمد قربان پور اظهار کرد: هم اینک چهارمحال و بختیاری از نظر منابع مالی و نیروی انسانی مشکلی برای سرمایه گذاری و اشتغالزایی ندارد اما برقراری هماهنگی های لازم در این خصوص ضروری است.

وی افزود: برای بهبود وضعیت تولید و سرمایه گذاری در بخش های مختلف با هدف افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی تسهیلاتی از محل اشتغال روستایی، فراگیر، صندوق توسعه ملی، شرکت های دانش بنیان و منابع دیگر پرداخت می شود.

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برای رونق در حوزه اشتغال و تولید باید زنجیره کامل از تولید تا مصرف ایجاد و در این راستا صنایع تبدیلی و تکمیلی مورد نیاز راه اندازی شود.

اردشیر نوریان تاکید کرد: طرح های توسعه روستایی چهارمحال و بختیاری به سمت و سوی مزیت ها هدایت شود تا بتوان به توسعه همه جانبه و پویا دست یافت.

وی افزود: باید فرهنگ سرمایه گذاری تقویت و سرمایه گذاران تکریم شوند.

نوریان تصریح کرد: دولت فکری به حال شهرهای کوچک در حد روستا بکند تا بتوان به توسعه متوازن و عادلانه رسید.

نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: وجود کاغذبازی اداری دست همه را بسته و دولت و مجلس تاکنون برای رفع این مشکل سعی جدی نداشته اند.

علی کاظمی باباحیدری اظهار کرد: متاسفانه سیستم بانکی در ایران به بنگاه داری تبدیل شده تا به سود بیشتری برسد.

وی یادآور شد: تشکیل و راه اندازی اتاق فکر و جمع آوری خلاقیت های جوانان و مخترعان چهارمحال و بختیاری به منظور صبت ملی، منطقه ای و جهانی ضرورت دارد.

در این نشست تعدادی از کارآفرینان روستایی چهارمحال و بختیاری که دارای طرح های ثبت شده در سطح جهانی، منطقه ای و ملی بودند نظرات، دیدگاه ها، پیشنهادات و انتقادات خود را اعلام کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۸۳۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان