//
کدخبر: ۱۰۲۷۷۵ //

پیشنهاد حذف مالیات علی‎الحساب ۴ درصدی واردات کالای اساسی

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: پیشنهاد کردیم تا ۴ درصد علی الحساب مالیاتی که از فعالان واردکننده کالاهای اساسی اخذ می شود حذف شود تا در روند تامین کالای اساسی خللی وارد نشود.

 پیشنهاد حذف مالیات علی‎الحساب ۴ درصدی واردات کالای اساسی
به گزارش فرتاک نیوز،

 رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گفت: اگر قرار باشد برای حذف مقررات و مجوز‌های زائد به روال فعلی حرکت کنیم تا 15 سال آینده این حذف به صورت ایده آل ممکن نخواهد بود.

غلامحسین شافعی در حاشیه نشست کمیته ماده 12 قانون کسب و کار افزود: با وجود تلاش هایی که در هیات مقررات زدایی وزارت اقتصاد و کمیته ماده 12 برای حذف مجوزهای زائد صورت می گیرد سرعت حرکت رضایت بخش نیست.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی که غیرعادی است نمی توان با قوانین عادی با اقتصاد التیام داد بنابراین باید اتاق فوریت های اقتصادی در این شرایط شکل گیرد.

شافعی گفت: از آنجا که فراوانی قوانین و مقررات مزاحم وجود دارد اثرات فعالیت های کمیته ماده 12 را در فعالیت های اقتصادی کمتر مشاهده می کنیم از این رو باید صفحه جدیدی از قوانین و مقررات لازم را تصویب و مقررات گذشته را ملغی کنیم.

وی افزود: در نشست دیروز پیشنهاد کردیم تا 4 درصد علی الحساب مالیاتی که از فعالان واردکننده کالاهای اساسی اخذ می شود حذف شود تا در روند تامین کالای اساسی خللی وارد نشود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۲۷۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان