//
کدخبر: ۱۰۲۴۵۵ //

نمی‌دانید چه کسانی صرافی زدند و بازار سیاه خودرو درست می‌کنند؟

یک روزنامه حامی دولت می‌گوید ایجاد گرانی، از ابتکارات کاسبان تحریم بود و دولت باید با آنها و ایادی و ترفندهایشان مقابله کند.

نمی‌دانید چه کسانی صرافی زدند و بازار سیاه خودرو درست می‌کنند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: «در دو هفته گذشته مردم با گرانی غیرمتعارفی مواجه شدند که عمدتاً به بهانه تهدیدهای مربوط به تحریم‌های جدید صورت گرفت ولی از آنجاکه تا عملی شدن این تهدیدها زمان زیادی لازم است، به راحتی می‌توان به این واقعیت پی برد که ایجاد گرانی از ابتکارات کاسبان تحریم بود، همان کسانی که از رفع تحریم‌ها در دوران قبل از خروج آمریکا از برجام به‌شدت ناراحت بودند و همصدا با رژیم صهیونیستی و بعضی سران مرتجع عرب نابودی برجام را آرزو می‌کردند.

    حال که جمشید بسم‌الله‌ها در بازار نیستند چرا نرخ ارز بالا است؟

سروصداهای فراوانی که بعضی از سردمداران این جماعت در بخش‌های سیاسی و اقتصادی حتی در مجلس شورای اسلامی به راه انداخته بودند کاملا نشان می‌داد که این حضرات برای ضربه زدن به دولت برنامه دارند. آنچه موجب تاسف است این است که این حضرات، منافع مادی خود را بر مصالح عمومی کشور و نظام و مردم ترجیح داده و تلاش کردند به هر قیمتی که شده به گرانی دامن بزنند تا از یک طرف جیب خود را پر کنند و از طرف دیگر در عرصه رقابت سیاسی یک قدم به جلو بردارند.

ایادی این جماعت کاسب تحریم، در محافل مختلف نیز به بلندگوهایی برای ایجاد یک جنگ روانی تبدیل شدند تا صحنه را داغ‌تر کنند. در موارد زیادی دیده شد عده‌ای مردم را به خرید انبوه ارزاق تشویق می‌کردند تا با این کار فضایی روانی و مالامال از دلهره و نگرانی پدید آورند. متاسفانه اینان تا حدودی دراین کار خلاف خود موفق هم شدند و نگرانی و انتقاد و اعتراض‌هایی را نیز برانگیختند.

احتکار، خودداری از فروش کالاها و بالا بردن بی‌دلیل قیمت‌ها نیز اقدام عملی این جماعت بود که توسط شاخه اجرایی آنها صورت می‌گرفت. همانطور که رئیس دفتر رئیس‌جمهور چند روز قبل اعلام کرد عده‌ای از این افراد با دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی و تهیه کالا با این ارز، همان کالا را به قیمت بالاتر و گاهی تا دوبرابر بیشتر عرضه می‌کردند. آنها با چاشنی کردن و تزریق نگرانی‌های مصنوعی به مشتریان تلاش می‌کنند این گران‌فروشی و خیانت اقتصادی را توجیه کنند تا بلکه به همان دو هدف تعیین شده توسط کاسبان تحریم کمک نمایند.»

این روزنامه البته تجاهل‌العارف کرده وگرنه بعید است که نداند کدام خودروسازان دولتی مشغول ایجاد بازار سیاه هستند؟ یا تعلل چند ماهه برخی مدیران دولتی در ساماندهی بازار ارز و اجازه دادن به رها شدن قیمت ارز، حداقل درآمد ۱۷ هزار میلیاردی - و بنابر برخی گزارش‌ها ۳۵ هزار میلیارد تومانی - را نصیب چه کسانی کرد؟ آنها همچنین لابد خبر دارند که سال ۹۱ امثال آقای حسین - ف به همراه «علی - ص» (مدیر نجومی بانک ... که ۷۳۰ میلیارد تومان در دولت فعلی حقوق و پاداش می‌گرفت) و یا خانم ف و همسرش (نماینده مجلس بعدی و دختر یک مدیر نجومی‌بگیر دیگر)، صرافی تاسیس کردند و با کاسبی تحریم، سودهای هنگفت به جیب زدند.

سوال مهم‌تر؛ چرا همین روزنامه و محافل مشابه، نام کاسبان واقعی آشفته بازار فعلی را مستنداً و به شکل مشخص منتشر نمی‌کنند؟! و چرا دولت عزم و اراده برخورد با آنها را ندارد؟!

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۲۴۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان