//
کدخبر: ۱۰۲۰۳ //
استاندار کرمانشاه:

کرمانشاهیان از این اتفاق بسیار شادمانند

استاندار کرمانشاه با اشاره به تلاش برخی برای کم اهمیت جلوه دادن تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در دولت، گفت: به هر حال برخی خود را مخالف سرسخت این دولت می پندارند و طبیعی است از موفقیت دولت خوشحال نباشند. مهم این است کرمانشاهیان از این اتفاق بسیار شادمان شدند

کرمانشاهیان از این اتفاق بسیار شادمانند

 اسدالله رازانی در نشست بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور گفت: تاکنون 75 درصد از کارهای مربوط به روند اجرایی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور با موفقیت انجام شده و کارهای باقی مانده نیز با جدیت دنبال می شود.

 

وی با اشاره به اینکه پروژه های سفر مورد به مورد کنترل می شوند، افزود: تا پیش از این پیگیری پروژه ها از طریق مراجعه به سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور گرفتن ابلاغ ها و تخصیص ها صورت می گرفت.

 

این مقام عالی استان با اشاره به اینکه اعتبارات اغلب پروژه ها ابلاغ و تخصیص یافته است، ادامه اظهار کرد: برخی از دستگاه ها مانند دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه عملکرد خوبی داشته اند و علاوه بر دریافت اعتبار، پروژه های خود را مدت هاست آغاز کرده و هم اکنون در مراحل پایانی اجرا قرار دارند.

 

وی ادامه داد: عملکرد برخی دستگاه ها نیز متوسط ارزیابی می شود و باید در ماه های باقی مانده تا پایان سال پیگیری های جدی تری داشته باشند. برخی دستگاه ها نیز به دلیل تغییرات مدیریتی کمی از روند کارها عقب تر هستند.

 cpDTrBFd1wYy

رازانی تاکید کرد: مدیریت ارشد استان و دیگر دستگاه ها از جمله مدیریت و برنامه ریزی استان در قالب مأموریت های مشخص شده پروژه های سفر را به شکل مداوم پیگیری می کنند.

 

استاندار کرمانشاه مجموع اعتبارات سفر رئیس جمهور را  1200 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:  60 در صد از این اعتبارات در سال جاری و مابقی در سال 96 تخصیص می یابد. اعتبارات سال جاری نیز تا پایان سال مالی جاری که پایان تیرماه سال آینده است هزینه خواهد شد. باقی مانده اعتبارات نیز در سال 96 جذب خواهند شد.

وی افزود: این تخصیص ها به دو صورت نقدی و اوراق مشارکت و اسناد خزانه خواهد بود.

 

رازانی خاطرنشان کرد: مدیریت ارشد استان پیگیری  پروژه های سفر رئیس جمهور را عهده دار است و این روند تا اتمام کارها تداوم خواهد داشت.

 

منطقه آزادتجاری قصرشیرین؛ مهمترین وعده رییس جمهور

استاندار کرمانشاه در ادامه  گفت: دولت تدبیر و امید با تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به مهمترین وعده دکتر روحانی در سفر به کرمانشاه جامه عمل پوشاند و کرمانشاهیان علی رغم تلاش های عده ای معدود برای کوچک شمردن این اتفاق، از تحقق این وعده مهم شادمان هستند.

 

وی تصویب لایجه ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در هیئت دولت را خبری بسیار خوشحال کننده برای کرمانشاهیان توصیف کرد و گفت: دولت تدبیر و امید با تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در واقع توانست به مهمترین وعده دکتر روحانی در سفر به کرمانشاه جامه عمل بپوشاند.

 

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه دریافت این مصوبه مهم از هیئت دولت طی یک روند بسیار دشوار صورت گرفت، اظهار کرد: دکتر روحانی به هیچ عنوان موافق گسترش مناطق آزاد به صورت مطلق و بی قید و شرط نیستند. حتی ایشان بسیار به سختی با تصویب هفت منطقه قبلی موافقت کرده بودند.

 

این مقام عالی استان افزود: با توجه به این شرایط تقریبا تمامی کسانی که از نزدیک با این روند آشنا هستند بر این باور بودند که تصویب یک منطقه آزاد جدید و الحاق آن به لایحه هفت منطقه قبلی چیزی شبه محال است و شدنی نیست.

 

رازانی ادامه داد: در ایام پیش از سفر رئیس جمهور به کرمانشاه، رایزنی ها و پیگیری های بسیاری برای گنجاندن موضوع ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در مصوبات سفر صورت گرفت، ولی تا قبل از سفر هنوز دکتر روحانی این موضوع را نپذیرفته بودند، اما با پیگیریهای مصرانه ای که داشتیم دکتر روحانی در سخنرانی مردمی وعده تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین توسط هیئت دولت را به کرمانشاهیان دادند.

 

  وی  به تشریح پیگیری های بعد از سفر پرداخت و گفت: در پیگیری های بعد از سفر مشخص شد کرمانشاه تنها استانی نیست که خواهان ایجاد یک منطقه آزاد تجاری جدید است و ایجاد سه منطقه آزاد تجاری دیگر در استان های مازندران و خراسان هم به این پیشنهاد الحاق و پس از طی شدن مراحل توسط دبیرخانه منطقه آزاد تجاری به دولت ارایه شد و این وضعیت جدید به گونه ای کار را بسیار دشوار کرد.

 

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه طی این چهار ماه پیگیرها، رایزنی ها، مکاتبات، مراجعات و مذاکرات متعددی توسط مدیریت ارشد استان برای تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین صورت گرفت، اظهار کرد: خوشبختانه این طرح با کمک های ویژه دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و دکترامیر معاون پارلمانی رئیس جمهور دوباره طرح شد. با توجه به وعده ای که دکتر روحانی در سفر کرمانشاه به مردم داده بودند هیئت دولت تنها با تصویب منطقه آزاد قصرشیرین موافقت کرد و لایحه مستقیماً توسط دکتر امیری معاون پارلمانی برای الحاق به لایجه قبلی به مجلس فرستاده شد.

 

 وی تصویب منطقه آزاد را یک اتفاق بزرگ برشمرد و گفت: درواقع منطقه آزاد تجاری قصرشیرین با نگاه ویژه دکتر روحانی به کرمانشاه و بر اساس وعده ای که ایشان به مردم کرمانشاه داده بودند تصویب شد و سه منطقه ویژه دیگر با وجود برخورداری از شرایط، موقعیت و امتیازات مناسب تصویب نشدند.

 

 رازانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی تلاش ها برای کوچک شمردن تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، اظهار کرد: متأسفانه برخی به دلیل مخالفت هایی که با دولت تدبیر و امید دارند تنها اشکالات را می بینند و نمی خواهند حُسن های دولت دکتر روحانی و نمایندگان دولت تدبیر و امید در استان را ببینند و آن ها را کوچک و بی اهمیت جلوه می دهند.

 

استاندار کرمانشاه افزود: قرآن می فرماید مبادا دشمنی با گروهی شما را وادار کند از دایره عدالت خارج شوید. متأسفانه برخی رفتارها خارج از دایره عدالت است و حسن را هم عیب می بینند.

 

وی با اشاره به اینکه برخی رسانه ها عنوان کردند با این تصویب اتفاق خاصی نیفتاده و چیزی قطعی نیست، عنوان کرد: کسی  از تصویب قطعی و نهایی سخنی نگفته است. همگان می دانند ایجاد منطقه آزاد در گام اول مستلزم تصویب لایحه در هیئت دولت است و در گام نهایی این لایحه باید به تصویب مجلس برسد.

 

این مقام عالی استان خاطرنشان کرد: در عین حال تاکنون تمامی لایحه های پیشنهادی دولت برای ایجاد مناطق آزاد توسط مجلس به تصویب رسیده و بنابراین این تصویب را باید قطعی پنداشت.

 

  وی ادامه داد: نمایندگان استان هم دغدغه داشتند که اگر لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به لایحه قبلی دولت ملحق شود امکان تصویب فراهم است و در غیر این صورت کار بسیار دشوار است. خوشبختانه هم اکنون این اتفاق افتاده و لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری طبق روال قانونی در صحن مجلس شورای اسلامی جهت تصویب نهایی طرح می شود.

 

 رازانی برخی مخالفت های غیرمنصفانه را عادی و کم اهمیت توصیف کرد و گفت: به هر حال برخی خود را مخالف سرسخت دولت می پندارند و طبیعی است از موفقیت دولت خوشحال نباشند. مهم این است کرمانشاهیان از این اتفاق بسیار شادمان شدند و دولت توانست به مهمترین وعده خود در سفر به کرمانشاه عمل کند و بقیه مصوبات هم در حال تحقق هستند.

 

میزبانی جام جهانی کشتی تصمیم درستی بود

استاندار کرمانشاه  همچنین به میزبانی کرمانشاه در مسابقات جام جهانی کشتی اشاره کرد و گفت: تماشاچیان کرمانشاهی در طول برگزاری مسابقات یک شخصیت ممتاز و فرهنگ والا را از خود نشان دادند و بارها مورد تحسین ورزشکاران خارجی، هموطنان ایرانی و رسانه ها قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: برای اولین بار بود که مسابقات جام جهانی کشتی در شهری جز تهران برگزار می شد و این تصمیم تحسین برانگیز دولت تدبیر و امید یک رویداد بسیار مهم تلقی می شود.

photo_2017-02-17_18-57-25

 

این مقام عالی استان با اشاره به اینکه این اولین تجربه کرمانشاه در زمینه برگزاری مسابقات جهانی کشتی بود اظهار کرد: در حین برگزاری مسابقات با مشاهده استقبال بسیار گسترده مردم مشخص شد سالن ورزشی فعلی گنجایش برگزاری چنین مسابقات جهانی را ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: با وجود این امکانات محدود، مسابقات جام جهانی کشتی با تلاش ها و همکاری های تمامی دستگاه ها، ارگان ها و مجموعه ها و مردم به خوبی برگزار شد و کرمانشاه یک میزبان موفق برای این دوره از مسابقات لقب گرفت.

 

رازانی با اشاره به لزوم ساخت مجموعه های ورزشی بزرگتر در استان اظهار کرد: هم اکنون یک سالن شش هزار نفری در مجموعه المپیک در دست ساخت است که تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا هرچه زودتر به بهرداری برسد.

 

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: امیدواریم با تکمیل ورزشگاه مدرن شش هزار نفری دوباره شاهد تکرار اینگونه مسابقات مهم جهانی در کرمانشاه باشیم و هم استانی های عزیز از نزدیک شاهد این رقابت های هیجان انگیز باشند.

 

این مقام عالی استان افزود: در این میان افراد علاقمندی همچون مهندس یزدانی از کرمانشاهی های مقیم تهران که در شهرداری هستند داوطلبانه بخشی از هزینه ها را پذیرفتند. مدیریت ارشد استان نیز با همکاری اداراتی مانند معاونت عمرانی استانداری، سازمان برنامه و بودجه و اقتصاد و دارایی تعهدات مالی خود را که حدود 600 میلیون تومان بود را به خوبی انجام داد تا این مسابقات به بهترین شکل انجام شود.

 

رازانی تصریح کرد: پس از برگزار مسابقه شاهد خوشحالی بسیار گسترده هم وطنان و به ویژه همشهریان بود و در این هنگام دیگر کسی تردیدی نداشت که میزبانی این دوره از مسابقات تصمیم درستی بوده است.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۲۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان