//
کدخبر: ۸۴۷۲ //
بهروز مرادی

هتل‌های قصرشیرین همچنان خاک می‌خورند

نماینده انجمن هتل‌داران قصرشیرین با بیان اینکه با گذشت بیش از سه سال هنوز مشکل هتل‌های قصرشیرین حل نشده، گفت: تنها راه حل این مشکل راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و رونق بخشیدن به منطقه است.

هتل‌های قصرشیرین همچنان خاک می‌خورند

بهروز مرادی، با اشاره به آخرین وضعیت هتل‌های قصرشیرین اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به استان مشکل را مطرح کردیم، همچنین در سفر اخیر آقای سیف به کرمانشاه نیز مشکل هتلداران قصرشیرین از سوی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

وی به دیدار چندی پیش با استاندار هم اشاره کرد و افزود: در همه این موارد به ما قول پنج تا شش میلیارد تومان کمک بلاعوض داده شد تا بتوانیم تعدادی از اقساط عقب افتاده را پرداخت کنیم، اما هنوز خبری از پرداخت آن نیست.

نماینده انجمن هتل‌داران قصرشیرین معتقد است، حتی اگر این کمک هم پرداخت شود مقطعی خواهد بود و کمک دائمی به حل مشکل نمی‌کند.

به گفته مرادی، تنها راه حل این مشکل بازگشت رونق به منطقه قصرشیرین و خسروی است که راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری می‌تواند به این رونق کمک کند.

وی یادآوری کرد: اگر مرز خسروی هم بازگشایی شود، می‌توان به بهبود وضعیت هتل‌های قصرشیرین امیدوار شد.

نماینده انجمن هتل‌داران قصرشیرین با بیان اینکه ممنوعیت فعالیت‌های تجاری کوله‌بری و پیله‌وری هم مشکل هتل‌ها را دو چندان کرد، خاطرنشان کرد: این امر باعث شد رشد جمعیت قصرشیرین منفی باشد و حتی خود مردم هم دیگر حضور چندانی در شهر قصرشیرین نداشته باشند.

مرادی گفت: مشکل هتل‌داران قصرشیرین ازاردیبهشت سال 92 و با بسته شدن مرز خسروی آغاز شد و رونق از این منطقه رفت و این مشکل همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بسته شدن مرز خسروی باعث شده هتل‌های قصرشیرین از رونق بیفتند و دیگر مشتری چندانی نداشته باشند، تاکید کرد: این امر باعث عقب افتادن اقساط وام‌های هتلداران شده است.

وی گفت: میزان وام ها به دلیل جریمه دیکردی که به آن خوره بسیار بیشتر شده و بانک‌ها حتی تا پای مزایده املاک هتل‌داران نیز پیش آمدند.

به گفته مرادی، بانک‌ها نباید هتل‌های قصرشیرین را با هتل تهران و اصفهان یکی کنند، اما متاسفانه علی‌رغم همه تلاش‌هایی که صورت گرفته بانک‌ها راه خود را پیش می‌روند.

وی تصریح کرد: قیمت کارشناسی که بانک‌ها روی هتل‌ها می‌گذارند بسیار کمتر از ارزش واقعی است، زیرا این هتل‌ها دو و یا سه ستاره هستند و بر اساس استانداردهای روز ساخته شده اند.

نماینده انجمن هتل‌داران قصرشیرین عنوان کرد: هتلی نداریم که در سال 82 و یا 83 که ساخت هتل‌ها آغاز شد کمتر از یک میلیارد تومان برای آن هزینه شده باشد.

مرادی با اشاره به اینکه اکنون همه 9 هتل قصرشیرین تعطیل هستند، گفت: در هر هتل حداقل 15 خانواده بصورت مستقیم امرار معاش می‌کردند.

وی اظهار کرد: به دلیل عدم رونق منطقه و مشکلات بانکی که وجود دارد، حتی امکان تغییر کاربری هتل‌ها نیز وجود ندارد.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۴۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان